سنجاب،منم می خواستم همین ها رو بگم که به سایر حقوق از دست رفته اکتفا کردم.در واقع مهریه تنها حقوق زنه.
تشکرشده 10,678 در 2,786 پست
سنجاب،منم می خواستم همین ها رو بگم که به سایر حقوق از دست رفته اکتفا کردم.در واقع مهریه تنها حقوق زنه.
فرهنگ 27 (دوشنبه 27 تیر 90)
تشکرشده 634 در 321 پست
سلام
من شخصا" کاری به مسایل نمادین و شعاری و.. ندارم
ولی فکر میکنم میزان مهریه نباید اینقدر باشه که واقعا" غیر عقلانی باشه 1000 و... نه اینقدر کم باشه که اگه تو این شرایط جامعه دختر خواست ازون زندگی بیاد بیرون خصوصا" زمانی که خانوادش پشتوانه مالی لازم ندارن عاجز درمونده بمونه
من میگم مهریه باید یه رقم نرمال باشه که قابل پرداخت باشه حالا دیگه این انصاف و شرایط یه خانوم هست که تو یه زندگی با توجه به شرایط چقدر این مقدار ببخشه یا کلا" بیخیال گرفتنش بشه
(البته خدایی گاهیم یه اهررم واسه جز دادن مرد بیچاره (که بازی با این اهرم معمولا" عواقب جبران ناپذیری هم داره)
)
sahra100 (سه شنبه 31 خرداد 90)
تشکرشده 352 در 169 پست
مرسی ازهمه دوستان خوبم که نظراتشون گفتن
منم میگم اول هیچ زندگی شناخت طرفین کامل نیست حتی بعداز20سال زندگی زیر یه سقف طرفین کامل همو نمیشناسن چه برسه تومراسم خواستگاری حتی اگه فامیل نزدیک باشن باید مبلغ مهریه جوری باشه به قول فرهنگ عزیز نه رقم نجومی باشه نه آقایون بتونن به راحتی ازجیبشون پرداخت کنن
ولی درمورد حق های که زنان میتونن بگیرین کمتر مردائی هستن عین آقای آیدین عزیز بگن
من بشخصه همسری رو انتخاب می کنم که این حقوقش را از من بخواد
خیلی ازآقایون (بیشتریاشون)شاید حق مسکن بدن به خانوم ولی بقیه رو خصوصا حق حضانت بچه وحق طلاق رو به هیچ عنوان نمیدن خصوصا حرف زدن دربارش رو بد میدونن
سارابختیاری (پنجشنبه 16 تیر 90)
تشکرشده 815 در 286 پست
سنجاب عزیز ، بنده قبلا گفتم ( در یک تاپیک دیگه) ما جوونها نباید اشتباه گذشته رو تکرار کنیم
مادر من، خواهر من، پدر من ، پدر شما ... همه و همه به روش های قدیمی ممکن هست ازدواج کرده باشند . با مبلغ نسبتا بالای مهریه . دیدشان شاید همانطور باشد که بعضی از دوستان مطرح کرده باشند . ولی ایا نباید جلوی این دید غلط به مهریه رو گرفت؟ ایا این گناه و ظلمی نیست در حق نسل ما و نسل های اینده؟ کسی که پایه یک تفکر غلط رو در جامعه بریزه در دنیا و اخرت مسئول این کارش خواهد بود...
من در زندگی خواهر و مادر و پدرم دخالت نمی کنم ، هر کسی مسئولیت اشتباهی رو که انجام داده باید به گردن بگیره. در بهترین حالت می تونم میانجی باشم ولی طرف کسی رو در این جور موارد نخواهم گرفت ... و اما اگر روزی دختر دار بشم جوری تربیتش خواهم کرد که حقوقش را بفهمه و اونرو از همسرش درخواست کنه. دختری که از دین اسلام فقط یک ظاهر مسلمانی رو به یدک نکشه. بلکه ماهیت قضیه رو درک کنه ... مطمئن باشید اونوقت کسی رو هم انتخاب خواهد کرد که مثل خودش فکر کنه
در جمله اخرتون گفتید حقوق زن و مرد باید با هم برابر باشه . یک سوال دارم ، ایا وقتی حضرت علی و فاطمه با هم زندگی می کردند و مهریه فاطمه(س) بظاهر کم بود ، حقوق زن و مرد با هم یکی نبود؟ اصلا یکی بودن رو چه طور تعریف می کنید؟ با کمیت یا کیفیت؟
خب این حقوقی که عرض کردید می تونن در ابتدای ازدواج مطرح بشن . همانطور که زیبایی یا پول فرد مقابل برای افراد مهم هست! این موارد هم باید مهم باشند... ولی ایا واقعا اینطور هست؟ یجورایی خود دختر خانم ها مهریه بالا رو ترجیح میدن!نوشته اصلی توسط سارابختیاری
البته حق حضانت بچه نیاز به بررسی بیشتر داره...
eng.aydin (سه شنبه 31 خرداد 90)
تشکرشده 3,200 در 813 پست
وقتی دریک جامعه زندگی می کنی باید تابع قوانین اون جامعه باشی
حالا هرچقدر خودت هم انسانی و اخلاقی رفتار کنی
وقتی قانون کمتر جایی ازت پشتیبانی می کنه مجبوری الان پیش بینی کنی که هر وقت در آینده در تنگنای زندگی قرار گرفتی وزندگی روی بدش و بهت نشون داد چطوری نشکنی و بتونی روی پای خودت با یستی.
لطفا اینقدر ایده ال گرا نباشید ما فعلا ودر جامعه کنونی با این قوانین و شرایط داریم زندگی می کنیم نه می تونیم
مثل گذشته گان زندگی کنیم ونه می تونیم پیش بینی کنیم که بعدا چی پیش می یاد. کیفیت و کمیت زندگی ما در دوران مختلف متفاوت است وبا توجه به شرایط و امکانات کنونی باید تصمیم گیری کنیم.
اگر مثل خیلی از کشورها که برای طلاق با هم توافق می کنند و اموالشون هم نصف می شه رفتار می کردیم شاید دیگه جایی برای مهریه نبود.
از طرفی همه مون اینو می دونیم که هر چقدر خوب رانندگی کنی و احتیاط و دقت کنی ممکنه بازم یکی خطا بره و بمون بزنه بدون اینکه ما مقصر باشیم.
sanjab (دوشنبه 27 تیر 90)
تشکرشده 815 در 286 پست
این جوابی نبود که من از شما انتظار داشتم
بحث ایده ال گرایی نیست
زن هایی هستند که بعضی حقوق را در ابتدای زندگی از همسرشون میگیرند و زندگی خودشون رو می کنند
باز هم میگم سوال اینجاست که چه توجیحی برای مهریه بالا وجود داره؟ سوال رو گم نکنید. ایا واقعا مهریه بالا کمکی می کنه؟ ایا مهریه بالا کمکی برای بقای زندگی می کنه؟ به این سوال جواب بدید .
ایا دانشجویانی که با 14 تا سکه ازدواج میکنند کار اشتباهی میکنند یا دخترانی که با 700 تا سکه میرن خونه شوهر؟
من ایده ال فکر نمی کنم ، اگر کمی دقت کنید متوجه میشید که چه کسانی ایده ال فکر می کنند ... با 700 تا سکه میخواهید زندگی خود را پا برجا کنید؟؟ این تفکر ایده ال شما ایده ال گرایانه نیست؟ اینکه زن بصورت قانونی و درکشور خودمان حق طلاق رو در ابتدای زندگی از مرد بخواهد؟ کدام یک منطقی هست؟
اینکه شما به پشتوانه واهی مهریه بالا به زندگی برید درست هست یا با عقل و منطق در زندگی تصمیم بگیرید؟
دوست عزیز خواهش می کنم کمی بی تعصب باشید
مهریه بالا بخش عمدش مربوط به چشم تو همچشمی جامعه هست ... زنان خودشان مهریه بالا رو می طلبن! وگرنه منع قانونی در کشور عزیز ما برای زنان وجود نداره.
خیال پردازی درست نیست. بهتره برای اطلاعات بیشتر با یه وکیل صحبت کنید تا حقوق قانونی خودتان رو بدانید
بنده صحبت جدیدی ندارم
موفق و موید باشید
یا علی
eng.aydin (سه شنبه 31 خرداد 90)
تشکرشده 10,678 در 2,786 پست
نه 14تا نه 700تا.بین 100 تا 200 برای خانواده متوسط مناسبه.
فرهنگ 27 (سه شنبه 31 خرداد 90)
تشکرشده 815 در 286 پست
فرهنگ عزیز باز خوبه شما کمی کوتاه اومدی! ای کاش همین 100 تایی که شما میگفتی مورد قبول همه بود!
ولی من هنوز جوابم رو نگرفتم ها! مگر ان دختر دانشجویی که با اصول شناخت همسرش رو قبول می کنه با مهر 14 تا عیب و ایرادی داره؟ مگر حضرت فاطمه عیب و ایرادی داشت که مهرش کم بود؟ حتما دختر هایی که مهرشان 700 تا 1000 تا گاها 2565 تا هست!!!!! ( بر حسب تقویم شاه ملعون!) خیلی دختران همه چی تمومی هستند؟
نه دوستان من ، همه می دونیم بیشترین دلیل بالا ، مهر دختر خاله و دختر عمو و دختر همسایه هست...
متاسفم از این واقعیت ولی واقعا همین گونه هست که من میگم! کافیه غبار تعصب رو بزنید کنار خودتون ببینید!
همین دیشب پدرم گفت یکی از پسران دوستش گفته دختر رو نمیخواد حالا باید 1000 تا سکه رو پرداخت کنه!
مشکل از کجاست؟
حالا ممکنه بگید حق پسر هست ! باید سکه ها رو بده ... ابروی دختر رو برده! من با این چیز ها کاری ندارم ...
ولی ایا این راهش هست؟ الان پسر ه باید بره بخوابه زندان و دختره هم بشینه خونه پدریش و مشکلات بعدی....
مهریه بالا ،الان چه مشکلی رو حل کرده؟ یکی به من بگه؟
مهریه بسیار پاک و مقدس هست و من شخصا به تمامی مبانی دین اسلام اعتقاد کامل دارم ولی مهریه بالا یک چیز من دراوردی هست!
eng.aydin (سه شنبه 31 خرداد 90)
تشکرشده 352 در 169 پست
بگم من بانظرات شما درحدی موافقم آقای آیدین عزیزنوشته اصلی توسط eng.aydin
![]()
سارابختیاری (سه شنبه 31 خرداد 90)
تشکرشده 10,678 در 2,786 پست
کوتاه نیومدم از اول نظرم همین بود که گفتم.
فرهنگ 27 (چهارشنبه 01 تیر 90)
در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)
علاقه مندی ها (Bookmarks)