به انجمن خوش آمدید

لینک پیشنهادی مدیران تالار همدردی:

 

"گلچین لینکهای خانواده، ازدواج و مهارتها(به روز شد)"

دانلود موسیقی و آرامش
دسترسی سریع به مطالب و مشاوران همـدردی در کانال ایتا

 

کانال مشاوره همدردی در ایتا

صفحه 4 از 11 نخستنخست 1234567891011 آخرینآخرین
نمایش نتایج: از شماره 31 تا 40 , از مجموع 104

Hybrid View

  1. #1
    عضو فعال

    آخرین بازدید
    یکشنبه 11 بهمن 94 [ 04:40]
    تاریخ عضویت
    1389-3-25
    نوشته ها
    2,890
    امتیاز
    27,971
    سطح
    98
    Points: 27,971, Level: 98
    Level completed: 63%, Points required for next Level: 379
    Overall activity: 13.0%
    دستاوردها:
    VeteranSocial25000 Experience PointsTagger First Class
    تشکرها
    15,041

    تشکرشده 10,678 در 2,786 پست

    حالت من
    Moteajeb
    Rep Power
    342
    Array

    RE: مبلغ مهریه چقدر باید باشه؟

    سنجاب،منم می خواستم همین ها رو بگم که به سایر حقوق از دست رفته اکتفا کردم.در واقع مهریه تنها حقوق زنه.

  2. 4 کاربر از پست مفید فرهنگ 27 تشکرکرده اند .

    فرهنگ 27 (دوشنبه 27 تیر 90)

  3. #2
    عضو کوشا

    آخرین بازدید
    جمعه 03 آبان 98 [ 02:40]
    تاریخ عضویت
    1390-2-27
    نوشته ها
    480
    امتیاز
    12,382
    سطح
    72
    Points: 12,382, Level: 72
    Level completed: 83%, Points required for next Level: 68
    Overall activity: 66.0%
    دستاوردها:
    Tagger Second ClassVeteran10000 Experience Points
    تشکرها
    645

    تشکرشده 634 در 321 پست

    Rep Power
    64
    Array

    RE: مبلغ مهریه چقدر باید باشه؟

    سلام
    من شخصا" کاری به مسایل نمادین و شعاری و.. ندارم
    ولی فکر میکنم میزان مهریه نباید اینقدر باشه که واقعا" غیر عقلانی باشه 1000 و... نه اینقدر کم باشه که اگه تو این شرایط جامعه دختر خواست ازون زندگی بیاد بیرون خصوصا" زمانی که خانوادش پشتوانه مالی لازم ندارن عاجز درمونده بمونه
    من میگم مهریه باید یه رقم نرمال باشه که قابل پرداخت باشه حالا دیگه این انصاف و شرایط یه خانوم هست که تو یه زندگی با توجه به شرایط چقدر این مقدار ببخشه یا کلا" بیخیال گرفتنش بشه

    (البته خدایی گاهیم یه اهررم واسه جز دادن مرد بیچاره (که بازی با این اهرم معمولا" عواقب جبران ناپذیری هم داره ))

  4. کاربر روبرو از پست مفید sahra100 تشکرکرده است .

    sahra100 (سه شنبه 31 خرداد 90)

  5. #3
    عضو کوشا آغازکننده

    آخرین بازدید
    چهارشنبه 28 خرداد 93 [ 10:43]
    تاریخ عضویت
    1390-2-12
    نوشته ها
    234
    امتیاز
    3,908
    سطح
    39
    Points: 3,908, Level: 39
    Level completed: 72%, Points required for next Level: 42
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Tagger Second Class1000 Experience PointsVeteran
    تشکرها
    341

    تشکرشده 352 در 169 پست

    Rep Power
    39
    Array

    RE: مبلغ مهریه چقدر باید باشه؟

    مرسی ازهمه دوستان خوبم که نظراتشون گفتن
    منم میگم اول هیچ زندگی شناخت طرفین کامل نیست حتی بعداز20سال زندگی زیر یه سقف طرفین کامل همو نمیشناسن چه برسه تومراسم خواستگاری حتی اگه فامیل نزدیک باشن باید مبلغ مهریه جوری باشه به قول فرهنگ عزیز نه رقم نجومی باشه نه آقایون بتونن به راحتی ازجیبشون پرداخت کنن
    ولی درمورد حق های که زنان میتونن بگیرین کمتر مردائی هستن عین آقای آیدین عزیز بگن
    من بشخصه همسری رو انتخاب می کنم که این حقوقش را از من بخواد
    خیلی ازآقایون (بیشتریاشون)شاید حق مسکن بدن به خانوم ولی بقیه رو خصوصا حق حضانت بچه وحق طلاق رو به هیچ عنوان نمیدن خصوصا حرف زدن دربارش رو بد میدونن

  6. کاربر روبرو از پست مفید سارابختیاری تشکرکرده است .

    سارابختیاری (پنجشنبه 16 تیر 90)

  7. #4
    عضو کوشا

    آخرین بازدید
    جمعه 15 بهمن 00 [ 15:35]
    تاریخ عضویت
    1390-1-26
    نوشته ها
    367
    امتیاز
    10,548
    سطح
    68
    Points: 10,548, Level: 68
    Level completed: 25%, Points required for next Level: 302
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Veteran10000 Experience Points
    تشکرها
    811

    تشکرشده 815 در 286 پست

    Rep Power
    52
    Array

    RE: مبلغ مهریه چقدر باید باشه؟

    سنجاب عزیز ، بنده قبلا گفتم ( در یک تاپیک دیگه) ما جوونها نباید اشتباه گذشته رو تکرار کنیم
    مادر من، خواهر من، پدر من ، پدر شما ... همه و همه به روش های قدیمی ممکن هست ازدواج کرده باشند . با مبلغ نسبتا بالای مهریه . دیدشان شاید همانطور باشد که بعضی از دوستان مطرح کرده باشند . ولی ایا نباید جلوی این دید غلط به مهریه رو گرفت؟ ایا این گناه و ظلمی نیست در حق نسل ما و نسل های اینده؟ کسی که پایه یک تفکر غلط رو در جامعه بریزه در دنیا و اخرت مسئول این کارش خواهد بود...
    من در زندگی خواهر و مادر و پدرم دخالت نمی کنم ، هر کسی مسئولیت اشتباهی رو که انجام داده باید به گردن بگیره. در بهترین حالت می تونم میانجی باشم ولی طرف کسی رو در این جور موارد نخواهم گرفت ... و اما اگر روزی دختر دار بشم جوری تربیتش خواهم کرد که حقوقش را بفهمه و اونرو از همسرش درخواست کنه. دختری که از دین اسلام فقط یک ظاهر مسلمانی رو به یدک نکشه. بلکه ماهیت قضیه رو درک کنه ... مطمئن باشید اونوقت کسی رو هم انتخاب خواهد کرد که مثل خودش فکر کنه

    در جمله اخرتون گفتید حقوق زن و مرد باید با هم برابر باشه . یک سوال دارم ، ایا وقتی حضرت علی و فاطمه با هم زندگی می کردند و مهریه فاطمه(س) بظاهر کم بود ، حقوق زن و مرد با هم یکی نبود؟ اصلا یکی بودن رو چه طور تعریف می کنید؟ با کمیت یا کیفیت؟

    نقل قول نوشته اصلی توسط سارابختیاری

    خیلی ازآقایون (بیشتریاشون)شاید حق مسکن بدن به خانوم ولی بقیه رو خصوصا حق حضانت بچه وحق طلاق رو به هیچ عنوان نمیدن خصوصا حرف زدن دربارش رو بد میدونن
    خب این حقوقی که عرض کردید می تونن در ابتدای ازدواج مطرح بشن . همانطور که زیبایی یا پول فرد مقابل برای افراد مهم هست! این موارد هم باید مهم باشند... ولی ایا واقعا اینطور هست؟ یجورایی خود دختر خانم ها مهریه بالا رو ترجیح میدن!
    البته حق حضانت بچه نیاز به بررسی بیشتر داره...

  8. کاربر روبرو از پست مفید eng.aydin تشکرکرده است .

    eng.aydin (سه شنبه 31 خرداد 90)

  9. #5
    عضو همراه

    آخرین بازدید
    پنجشنبه 11 اردیبهشت 04 [ 19:10]
    تاریخ عضویت
    1390-2-04
    نوشته ها
    909
    امتیاز
    18,736
    سطح
    86
    Points: 18,736, Level: 86
    Level completed: 78%, Points required for next Level: 114
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Tagger Second ClassVeteran10000 Experience Points
    تشکرها
    4,315

    تشکرشده 3,200 در 813 پست

    Rep Power
    118
    Array

    RE: مبلغ مهریه چقدر باید باشه؟

    وقتی دریک جامعه زندگی می کنی باید تابع قوانین اون جامعه باشی
    حالا هرچقدر خودت هم انسانی و اخلاقی رفتار کنی
    وقتی قانون کمتر جایی ازت پشتیبانی می کنه مجبوری الان پیش بینی کنی که هر وقت در آینده در تنگنای زندگی قرار گرفتی وزندگی روی بدش و بهت نشون داد چطوری نشکنی و بتونی روی پای خودت با یستی.
    لطفا اینقدر ایده ال گرا نباشید ما فعلا ودر جامعه کنونی با این قوانین و شرایط داریم زندگی می کنیم نه می تونیم
    مثل گذشته گان زندگی کنیم ونه می تونیم پیش بینی کنیم که بعدا چی پیش می یاد. کیفیت و کمیت زندگی ما در دوران مختلف متفاوت است وبا توجه به شرایط و امکانات کنونی باید تصمیم گیری کنیم.
    اگر مثل خیلی از کشورها که برای طلاق با هم توافق می کنند و اموالشون هم نصف می شه رفتار می کردیم شاید دیگه جایی برای مهریه نبود.
    از طرفی همه مون اینو می دونیم که هر چقدر خوب رانندگی کنی و احتیاط و دقت کنی ممکنه بازم یکی خطا بره و بمون بزنه بدون اینکه ما مقصر باشیم.

  10. 5 کاربر از پست مفید sanjab تشکرکرده اند .

    sanjab (دوشنبه 27 تیر 90)

  11. #6
    عضو کوشا

    آخرین بازدید
    جمعه 15 بهمن 00 [ 15:35]
    تاریخ عضویت
    1390-1-26
    نوشته ها
    367
    امتیاز
    10,548
    سطح
    68
    Points: 10,548, Level: 68
    Level completed: 25%, Points required for next Level: 302
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Veteran10000 Experience Points
    تشکرها
    811

    تشکرشده 815 در 286 پست

    Rep Power
    52
    Array

    RE: مبلغ مهریه چقدر باید باشه؟

    این جوابی نبود که من از شما انتظار داشتم
    بحث ایده ال گرایی نیست
    زن هایی هستند که بعضی حقوق را در ابتدای زندگی از همسرشون میگیرند و زندگی خودشون رو می کنند
    باز هم میگم سوال اینجاست که چه توجیحی برای مهریه بالا وجود داره؟ سوال رو گم نکنید. ایا واقعا مهریه بالا کمکی می کنه؟ ایا مهریه بالا کمکی برای بقای زندگی می کنه؟ به این سوال جواب بدید .
    ایا دانشجویانی که با 14 تا سکه ازدواج میکنند کار اشتباهی میکنند یا دخترانی که با 700 تا سکه میرن خونه شوهر؟

    من ایده ال فکر نمی کنم ، اگر کمی دقت کنید متوجه میشید که چه کسانی ایده ال فکر می کنند ... با 700 تا سکه میخواهید زندگی خود را پا برجا کنید؟؟ این تفکر ایده ال شما ایده ال گرایانه نیست؟ اینکه زن بصورت قانونی و درکشور خودمان حق طلاق رو در ابتدای زندگی از مرد بخواهد؟ کدام یک منطقی هست؟
    اینکه شما به پشتوانه واهی مهریه بالا به زندگی برید درست هست یا با عقل و منطق در زندگی تصمیم بگیرید؟

    دوست عزیز خواهش می کنم کمی بی تعصب باشید
    مهریه بالا بخش عمدش مربوط به چشم تو همچشمی جامعه هست ... زنان خودشان مهریه بالا رو می طلبن! وگرنه منع قانونی در کشور عزیز ما برای زنان وجود نداره.
    خیال پردازی درست نیست. بهتره برای اطلاعات بیشتر با یه وکیل صحبت کنید تا حقوق قانونی خودتان رو بدانید
    بنده صحبت جدیدی ندارم
    موفق و موید باشید
    یا علی

  12. کاربر روبرو از پست مفید eng.aydin تشکرکرده است .

    eng.aydin (سه شنبه 31 خرداد 90)

  13. #7
    عضو فعال

    آخرین بازدید
    یکشنبه 11 بهمن 94 [ 04:40]
    تاریخ عضویت
    1389-3-25
    نوشته ها
    2,890
    امتیاز
    27,971
    سطح
    98
    Points: 27,971, Level: 98
    Level completed: 63%, Points required for next Level: 379
    Overall activity: 13.0%
    دستاوردها:
    VeteranSocial25000 Experience PointsTagger First Class
    تشکرها
    15,041

    تشکرشده 10,678 در 2,786 پست

    حالت من
    Moteajeb
    Rep Power
    342
    Array

    RE: مبلغ مهریه چقدر باید باشه؟

    نه 14تا نه 700تا.بین 100 تا 200 برای خانواده متوسط مناسبه.

  14. 3 کاربر از پست مفید فرهنگ 27 تشکرکرده اند .

    فرهنگ 27 (سه شنبه 31 خرداد 90)

  15. #8
    عضو کوشا

    آخرین بازدید
    جمعه 15 بهمن 00 [ 15:35]
    تاریخ عضویت
    1390-1-26
    نوشته ها
    367
    امتیاز
    10,548
    سطح
    68
    Points: 10,548, Level: 68
    Level completed: 25%, Points required for next Level: 302
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Veteran10000 Experience Points
    تشکرها
    811

    تشکرشده 815 در 286 پست

    Rep Power
    52
    Array

    RE: مبلغ مهریه چقدر باید باشه؟

    فرهنگ عزیز باز خوبه شما کمی کوتاه اومدی! ای کاش همین 100 تایی که شما میگفتی مورد قبول همه بود!
    ولی من هنوز جوابم رو نگرفتم ها! مگر ان دختر دانشجویی که با اصول شناخت همسرش رو قبول می کنه با مهر 14 تا عیب و ایرادی داره؟ مگر حضرت فاطمه عیب و ایرادی داشت که مهرش کم بود؟ حتما دختر هایی که مهرشان 700 تا 1000 تا گاها 2565 تا هست!!!!! ( بر حسب تقویم شاه ملعون!) خیلی دختران همه چی تمومی هستند؟
    نه دوستان من ، همه می دونیم بیشترین دلیل بالا ، مهر دختر خاله و دختر عمو و دختر همسایه هست...
    متاسفم از این واقعیت ولی واقعا همین گونه هست که من میگم! کافیه غبار تعصب رو بزنید کنار خودتون ببینید!

    همین دیشب پدرم گفت یکی از پسران دوستش گفته دختر رو نمیخواد حالا باید 1000 تا سکه رو پرداخت کنه!
    مشکل از کجاست؟
    حالا ممکنه بگید حق پسر هست ! باید سکه ها رو بده ... ابروی دختر رو برده! من با این چیز ها کاری ندارم ...
    ولی ایا این راهش هست؟ الان پسر ه باید بره بخوابه زندان و دختره هم بشینه خونه پدریش و مشکلات بعدی....
    مهریه بالا ،الان چه مشکلی رو حل کرده؟ یکی به من بگه؟

    مهریه بسیار پاک و مقدس هست و من شخصا به تمامی مبانی دین اسلام اعتقاد کامل دارم ولی مهریه بالا یک چیز من دراوردی هست!


  16. کاربر روبرو از پست مفید eng.aydin تشکرکرده است .

    eng.aydin (سه شنبه 31 خرداد 90)

  17. #9
    عضو کوشا آغازکننده

    آخرین بازدید
    چهارشنبه 28 خرداد 93 [ 10:43]
    تاریخ عضویت
    1390-2-12
    نوشته ها
    234
    امتیاز
    3,908
    سطح
    39
    Points: 3,908, Level: 39
    Level completed: 72%, Points required for next Level: 42
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Tagger Second Class1000 Experience PointsVeteran
    تشکرها
    341

    تشکرشده 352 در 169 پست

    Rep Power
    39
    Array

    RE: مبلغ مهریه چقدر باید باشه؟

    نقل قول نوشته اصلی توسط eng.aydin
    ولی من هنوز جوابم رو نگرفتم ها! مگر ان دختر دانشجویی که با اصول شناخت همسرش رو قبول می کنه با مهر 14 تا عیب و ایرادی داره؟ مگر حضرت فاطمه عیب و ایرادی داشت که مهرش کم بود؟ حتما دختر هایی که مهرشان 700 تا 1000 تا گاها 2565 تا هست!!!!! ( بر حسب تقویم شاه ملعون!) خیلی دختران همه چی تمومی هستند؟
    نه دوستان من ، همه می دونیم بیشترین دلیل بالا ، مهر دختر خاله و دختر عمو و دختر همسایه هست...
    من اینو قبول دارم که بیشتر این موضوع ها چشم وهم چشمی شده


    همین دیشب پدرم گفت یکی از پسران دوستش گفته دختر رو نمیخواد حالا باید 1000 تا سکه رو پرداخت کنه!
    مشکل از کجاست؟
    حالا ممکنه بگید حق پسر هست ! باید سکه ها رو بده ... ابروی دختر رو برده! من با این چیز ها کاری ندارم ...
    شما میگین با این چیزا کاری ندارین ولی درست تو هردعوا دونفرمقصر هستن وهردو صدمه میبینن ولی وقتی قراره دختره طلاق بگیریه و بعد از مثلا 10سال زندگی بادست خالی برگرده خونه باباش وپسر نتیجه زحمت 10سال رو بگیریه به نظرتون باید چکارکرد؟
    [b]ولی ایا این راهش هست؟ الان پسر ه باید بره بخوابه زندان و دختره هم بشینه خونه پدریش و مشکلات بعدی....



    بگم من بانظرات شما درحدی موافقم آقای آیدین عزیز

  18. کاربر روبرو از پست مفید سارابختیاری تشکرکرده است .

    سارابختیاری (سه شنبه 31 خرداد 90)

  19. #10
    عضو فعال

    آخرین بازدید
    یکشنبه 11 بهمن 94 [ 04:40]
    تاریخ عضویت
    1389-3-25
    نوشته ها
    2,890
    امتیاز
    27,971
    سطح
    98
    Points: 27,971, Level: 98
    Level completed: 63%, Points required for next Level: 379
    Overall activity: 13.0%
    دستاوردها:
    VeteranSocial25000 Experience PointsTagger First Class
    تشکرها
    15,041

    تشکرشده 10,678 در 2,786 پست

    حالت من
    Moteajeb
    Rep Power
    342
    Array

    RE: مبلغ مهریه چقدر باید باشه؟

    کوتاه نیومدم از اول نظرم همین بود که گفتم.

  20. 2 کاربر از پست مفید فرهنگ 27 تشکرکرده اند .

    فرهنگ 27 (چهارشنبه 01 تیر 90)


 
صفحه 4 از 11 نخستنخست 1234567891011 آخرینآخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

علاقه مندی ها (Bookmarks)

علاقه مندی ها (Bookmarks)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5
Copyright © 1405 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.
طراحی ، تبدبل ، پشتیبانی شده توسط انجمنهای تخصصی و آموزشی ویبولتین فارسی
تاریخ این انجمن توسط مصطفی نکویی شمسی شده است.
Forum Modifications By Marco Mamdouh
اکنون ساعت 02:43 برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +4 می باشد.