پیشنهاد شما بنظر من درست نیست . بهتر نیست اول از دوستی های اینچنینی دست برداره بعد خواستگار قبول کنه ؟نوشته اصلی توسط parsmehraaz
یه سر به تاپیک زیر بزنید نظرمو درباره این کار کامل نوشتم :
http://www.hamdardi.net/showthread.php?tid=4655
تشکرشده 1,247 در 437 پست
پیشنهاد شما بنظر من درست نیست . بهتر نیست اول از دوستی های اینچنینی دست برداره بعد خواستگار قبول کنه ؟نوشته اصلی توسط parsmehraaz
یه سر به تاپیک زیر بزنید نظرمو درباره این کار کامل نوشتم :
http://www.hamdardi.net/showthread.php?tid=4655
تشکرشده 0 در 0 پست
حرف شما درست ومنطقیه ولی باید اینو در نظر گرفت که باید یا فرصت به عنوان یه فرصت آخر وجدی به شخصی که قبلا دوستش داشته بده تا بعدا جای اما و اگر نمونه که بگه اگه بهش فرصت میدادم شاید........ وباعث خیانت از این جهت بشه...نوشته اصلی توسط digitalman
اگه تایپیکو درست وبا دقت بخونید نوشتم که :چند ماه فرصت بده که یا دوست پسرش بیاد و هم فرصتیه برای فراموش کردن اون (البته این دختر خانوم باید اولا واقعا تصمیمشو جدی بگیره و نه صحبت کنه ونه اونو تو این مدت ببینه،دوما اگه بخواد این فرصت خوبو از دست بده شاید دیگه همچین خاستگاری براش نیاد،پس باید خاستگارشو چند ماه به عقب بندازه واگه دوست پسرش نیومد واقعا ذفراموشش کنه و این بستگی به این خانوم وایمانش داره...چون به نظر من سرمنشا خیانت از ضعف ایمان شخص هست،اگه کسی واقعا از نظر اعتقادات مذهبی مقید باشه هیچ وقت شیطان نمیتونه اونو به خیانت وادار کنه...
اینو باید در نظر گرفت که شاید هیچوقت دوست پسرش نیاد اونو بگیره و این خاستگار هم که بگفته خودشون خوبه از دست بده........
پس باید منطقی به قضیه نگاه کرد و واقع نگر بود ،بنظر من منطقی ترین راه اینه و برای دوری از خیانت هر کس باید به درون خودش و ایمان خودش رجوع کنه، نه اینکه فرصتهارو بخاطر ترس از شکست از دست بدیم،البته منظورم این نیست که بی گدار به اب بزنیم وبایدهمه جوانب رو در ظر گرفت وگفتم این بستگی به درون وایمان هر شخص داره
------------------------------
اینو بیاد بسپار که:
نذار که ترس از شکست مانع از حضورت در میدان مسابقه بشه..........
تشکرشده 16,568 در 3,447 پست
عزیزم این پسر به درد زندگی نمی خورد این هم از آنجامعلوم است که می گوید تو مرا به خاطر کار می خواهی ؟! کلی مانده تا این بشر بزرگ شود و مسائل پیرامون خودش را درک کند . بعد هم باید با کمک یک مشاور خیلی سریع روحیه خودت را ترمیم کنی وآماده شروع یک زندگی خوب و کامل شوی و به خواستگار خوب خودت هم بگو یی که برای خواستگاری بیاید . باز تکرار می کنم این پسر به درد به خوری نیست
تشکرشده 1,247 در 437 پست
نوشته اصلی توسط parsmehraaz
این دید منطقی و واقعگرا که شما میگی منفعت طلبی هست . شما داری پیشنهاد میکنی که ایشون خواستگار را توی آب نمک بخوابونه و منتظر بزاره بعد بره سراغ دوست پسرش . این کار همونطور که توی اون تاپیک هم بحثشو کردم خیلی کار کثیفیه . آدم سالم ( نه هرزه و هرجایی ) در یک زمان با یکنفر رابطه داره .
تشکرشده 16,568 در 3,447 پست
من هم با پروژه آب نمک که این روزها خیلی مد شده مخالفم . آدم باید در لحظه هدفش مشخص باشد و از اخلاقیات هم دور نشود . یک جورهایی این پروژه ی اب نمک توهین به شان ومقام والای انسان است چه برای مرد و چه برای زن.هر چند که خیلی باب شده . همه به فکر آینده هستند و از حال غافلند !
تشکرشده 0 در 0 پست
نوشته اصلی توسط digitalman
ببینید از تایپ هاتون متوجه شدم که درست مطلب رو نمیخونید...گفتم این خانم توی این مدت هیچ رابطه تلفنی و حضوری نباید با دوست پسرش داشته باشه تا اگه نیومد حداقل چند ماه فرصت داشته پسرو فراموش کنه....تا اینجاش افتاد؟
از طرفی اگه بخواد از الان یکدفعه دوست پسرشو کنار بذاره و با خواستگارش ازدواج کنه احتمال داره دلش هنوز پیش دوست پسرش باشه و در آینده همون خیانتی که شما میگید پیش بیاد و اگه تا اختلاف کوچکی تو زندگی پیش بیادشاید خانم پیش خودش بگه همون دوست پسرم خوب بو کاش با همون ازدواج میکردم و....پس اول باید واقعا از دوست پسرش دل بکنه تا جای شاید و اما واگر نمونه.......از طرفی اگه خواستگار واقعا خواهان دختره باشه صبر میکنه...و این رو هم بگم این خانم هیچ قولی به خواستگار نداده که به قول شما تو اب نمک بخوابوندش چون فقط به خواستگار میگه:بخاطر مشکلات شخصی که دارم اگه براتون امکان داره 2 یا 3 ماه بعد بیا و بطور جدی در مورد ازدواج صحبت کنیم...ببینید فقط میگه بیایید صحبت کنیم نه اینکه قول میدم ازدواج کنیم و شاید تو این صحبت جواب هر کدام از طرفین منفی باشه.و گفتم اگه خواستگار واقعا خواهان دختره باشه صبر میکنه...
فقط خواهشی که از دوستان دارم اینه که تایپ ها رو با دقت بخونیم و از دادن نظریه های شخصی و بی دقت دوری کنیم چون ما دور هم جمع شدیم مشکل همدیگرو هل کنیم و راههای منطقی و تقریبا کم اشتباه ارائه کنیم نه اینکه نظریه بدیم .ما فقط باید راهکار پیشنهاد کنیم و اگه راهکاری اشتباه بود با دقت کافی به همه جوانب اون راهکارو نقد کنیم واین خانم یا هر یک از دوستان با توجه به موقعیت زندگی و شرایط خودش اون راهی رو که منطبق تر با خودش هست رو با در نظر گرفتن پیشنهاد های بقیه انتخاب بکنه.........
تشکرشده 1,247 در 437 پست
همینکه به خواستگار میگه برو چند ماه دیگه بیا تا تکلیف دوست پسرش را معلوم کنه یعنی خواستگار را فرستاده تو آب نمک ( همون کار کثیفی که گفتم ) .
ایشان اگر واقعا دوستش را میخواد دیگه خواستگار قبول کردنش چیه ؟ اگر نمیخواد خوب بزارتش کنار و خواستگار قبول کنه .
شتر سواری دولا دولا نمیشه .
این جور روابط نامشروع اول و آخرش به کثافتکاری میکشه .
digitalman (سه شنبه 29 اردیبهشت 88)
تشکرشده 502 در 230 پست
متاسفانه برخی از خانومها این رو کثیف نمی دونند !! این عین هوس بازی وعیاشی یک دختر هست که هم با دوست پسر خود باشد و هم خواستگار خود را معطل نگه دارد!! جالب است سوالاتی که این دختران عیاش مطرح می کنند: نماز می خونید؟ اگر نمی خونید من با فرد بی دین!! ازدواج نمی کنم.نوشته اصلی توسط digitalman
sorena_arman (سه شنبه 29 اردیبهشت 88)
تشکرشده 6 در 2 پست
به نظر من خانم دلشکسته باید بدون در نظر گرفتن احساساتشون و این ارتباطی که در این مدت با دوست پسرشون داشتند در مورد ازدواج فکر کنند و تصمیم بگیرند .
اصلا خانم دلشکسته شما به این فکر کنید که آن آقا بعد از فرصتی که شما بهشون دادید کار هم پیدا کنند اما به نظر شما پسری که با دختر نامحرمی بدون هیچ تعهدی با او رابطه ی جنسی برقرار می کند ایا به درد زندگی می خورد ؟ در موارد دیگر جز اینها که فرمودید چطور ؟
خب این اقا نسبت به خواستگار شما جز وابستگی که نسبت به ایشان دارید چه چیزی برتر از خواستگارتان دارد که خواستگارتان را معطل خود کرده اید ؟
اگر واقعا می بینید که خواستگارتون ادم خوبی هست و با شما تناسب و تفاهم دارد دوست پسرتون رو رها کنید و با ایشان ازدواج کنید .
در ضمن دوست عزیز parsmehraaz من هم با نظری که شما فرمودید مخالفم .
این درست نیست که دلشکسته ی عزیزم آن خواستگار را معطل خود کنند بهتر است دلشکسته همین الان با مقایسه ی خواستگار خود و آن آقا انتخاب خود را بکنند .
در ضمن آن خواستگار ممکن است در صورت درخواست موکول کردن خواستگاری و بحث در مورد ازدواج به اینده نظر دلشکسته را مثبت تلقی کنند . اما اگر بعد از این مدت دوماهه دوست پسر دلشکسته فرضا شرایط مناسبی پیدا کرد و با دلشکسته قرار ازدواج بگذارند مطمئنا به احساس ان اقای خواستگار که خود را امیدوار ازدواج با دلشکسته کرده است ضربه وارد خواهد شد چه بسا در این مدت موقعیت های خوبی بر سر راه این آقا قرار گرفته باشد که به خاطر دلشکسته رد کرده باشد .آنوقت تکلیف چیست ؟
در ضمن ممکن است اقای خواستگار ابتدا قبول کند و بعد از دو ماه دلشکسته را فراموش کند و به شخص دیگری قول ازدواج بدهد و هم دوست پسر دلشکسته اقدامی برای ازدواج انجام نداده باشد و این باعث می شود که دلشکسته هم دوست خود را از دست بدهد و هم ان اقا را .
بنابراین این پیشنهاد خوبی به نظر نمی رسد .اصلا چرا باید کار امروز را به فردا سپرد ؟
اگر ان خواستگار مورد خوبی است چرا باید او را معطل خود کند و به انتظار دوستش که شرایط مشخص و امادگی برای ازدواج ندارد بنشیند ؟
دوست عزيز سلام
به نظر من قيد اين اقا رابزن حتي اگر برات خيلي سخت باشه
چون بايد ببيني صلاح زندگيت چيه
واقع بين باش تو اين زمونه پسر خوب كه امادگي ازدواج و تشكيل زندگي را داشته باشه كم پيدا ميشه ،پس اگه موقعيت خوب واست پيش اومده از دست نده ، به خدا پشيمون ميشي
من مطمئنم كه اين دوستت گزينه مناسب براي ازدواج نيست.
تو انتخاب همسرخيلي خيلي دقت كن كه مهمترين تصميم زندگيته،به خداتوكل كن.
در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)
علاقه مندی ها (Bookmarks)