عذر تقصیر مرا در تاخیرم به همفکری دادن به شما بپذیرید
به دقت پاسخ هایتان را خوانده ام
پاسخ های شما را حاکی از توانایی شما در تسلط بر خودتان و اوضاع و شرایط پیرامونتان دارد
بزرگترین نکته ای که هم اکنون به شما
کمک می کند این هست که
مهم نیست که ادامه بدهی یا طلاق بگیری . مهم اینست که قوی باشی و تبعاتش را بپذیری و همچنین سبک و سنگین کنی که کدامیک می تواند منافع بیشتری برای همتون داشته باشه.
من تک تک کلمات شما در پست هاتون را از اول تا انتهای تاپیک خوانده ام ، از مدیر همدردی هم در این خصوص راهنمایی گرفتم
الف)
آنچه که مسلم هست و خود نیز به آن واقفید این هست که شما از توان بالایی برخوردار هستید و برای زندگی تان بسیار تلاش کرده اید...برای اصلاح یک زندگی اشتراکی می بایست طرفین هردو باهم بخواهند و در کنار هم سعی کنند تا مشکلات را مرتفع کنند، یک طرفه نمی توان شرایط را تغییر داد ، مثلا مشکلاتی که شما عنوان کرده اید مثل اقدام به دروغ ، قسم دروغ، تغییر در قول و قرارهای روز اول (نوع حجاب) و خصوصا اقدام به خودکشی همسرتون که مشکلی است که می بایست حتما زیر نظر مشاور و روانشناس حل شود ، از آن دسته مشکلاتی است که هر دو طرف زندگی باید دردست هم به رفع آنها اقدام کنند
ب)
نکته بعدی ، ظرفیت و تحمل طرفین در مسیر حل مشکلات می باشد، با نگاهی اجمالی به سیر زندگیتون و آنچه که در حال گذشتن هست ، می توانید دریابید که ظرفیت شما و همسرتان چه اندازه هست و تا چه اندازه ای نیز جا خواهد داشت و چه زمانی تکمیل می شود
بررسی اینکه توی موقعیت های پرتنش قبلا چه رفتاری داشته اید (هردوتاتون) و هم اکنون در همون موقعیت ها و یا موقعیت هایی که تنش آن کمتر از قبل هست چگونه برخورد می کنید ، می تواند به دانستن گنجایش ظرفیتتان کمک کند
حتی موقعیت هایی به غیر از مسائل خانوادگی ، مثلا در محیط کار ، در برخورد با یک دوست ، حتی در برخورد با خودتان ، قبلا چگونه عمل می کردید و اکنون چگونه نیز سرنخ هایی را در اختیارتان می گذارد
بنابراین با توجه به توضیحات ارائه شده هم اکنون توصیه می کنم بار دیگر پستی که در آن به پرسش هایم پاسخ داده اید را بخوانید
سپس به دور از هر هیایو و اضطرابی در کمال آرامش و
به دور از احساسات
فهرستی از منفعت های جدایی و منفعت های ادامه زندگی
و همین طور فهرستی در خصوص ضررهای جدایی و همچنین ضررهای ادامه زندگی
تهیه کنید
منتظر پست شما هستم
من نیز پس از خواندن پست شما ، با هماهنگی مدیر همدردی ، منفعت ها و ضررهایی را که به ذهنم می رسد بر فهرست شما می افزایم تا بتوانی روند فکری و اصولی خوبی را تا رسیدن به آرامش واقعی و رضایت از تصمیمت را در پی بگیری
نگران نباش! خدای امروز فردا هم هست ، من مطمئنم ، تو هم مطمئن باش
علاقه مندی ها (Bookmarks)