من از همه صحبت های دوستان استفاده کردم ولی باید اشاره کنم حرفام رو قبلا زدم
اگر سوال جدیدی هست در خدمتم
البته من هنوز جواب سوالاتم رو از دوستانی که اعتقاد به مهریه بالا دارند نگرفته ام
تشکرشده 815 در 286 پست
من از همه صحبت های دوستان استفاده کردم ولی باید اشاره کنم حرفام رو قبلا زدم
اگر سوال جدیدی هست در خدمتم
البته من هنوز جواب سوالاتم رو از دوستانی که اعتقاد به مهریه بالا دارند نگرفته ام
eng.aydin (شنبه 04 تیر 90)
تشکرشده 53 در 23 پست
خیلی ها به خاطر چشم و هم چشمی مهریه رو کم نمی گیرن مثلا میگن مگه من چیم از فلانی کمتره این یه نظر کاملا اشتباهه و خیلی سطحی نگریه ولی تو جامعه زیاده.
البته یه راه کار هم داره اونم اینه که مثلا 800 تا سکه مهریه تعیین کنین ولی نصفش یا هر چی توافق کرین رو عندالاستطاعه کنین. یعنی هر وقت مرد توان مالیشو داشت پرداخت کنه نه هر وقت که خانوم خواست.
pooarot (شنبه 04 تیر 90)
تشکرشده 10,678 در 2,786 پست
من می گم مهریه رو بردارن شما سر تعدادش چونه می زنید؟یه چیزه نمادین بذارن.به جاش زن حق کار کردن داشته باشه
اجازه شوهر مطرح نباشه.
فرهنگ 27 (شنبه 04 تیر 90)
تشکرشده 270 در 103 پست
فرهنگ جان اين كه ديگه موضوعي نيست كه بخواهيم راجع بهش بحث كنيم
تو اين زمونه اگه زن كار نكنه و مرد تنها بخواهد كار كنه از پس مخارج بر نمياد
ديگه حالا همه به زور به زناشون ميگن خوب نيست تو خونه بموني افسرده ميشي بيا برو كار كن برات خوبه![]()
لباسها در آب کوتاه میشوند و برنج ها دراز. در درازای زندگی برنج باش و در پهنای آن، لباس.
واگر عمق این پند را نفهمیدی, بدان که تنها نیستی!
mohsenn (شنبه 04 تیر 90)
تشکرشده 352 در 169 پست
مرسی ازهمه دوستان با نظرات خوبشون
حالا به قول فرهنگ عزیز
آقایون نظر بدن
اگر به جای مهریه بالا کسی مهریه کمتری بخواد ولی حق طلاق ازتون بخوادشما موافقین؟
تشکرشده 270 در 103 پست
سارا جان من يكي ميگم نهنوشته اصلی توسط سارابختیاری
كلا از نظر فرهنگ خانوادگي من(حالا چه خوب چه بد) اين كار قابل قبول نيست
دوما من همين چند وقت پيش يه دوستم كه اين كار را كرده بود ،خانمش يه دفعه گذاشت و رفت و بعدش هم طلاقش را گرفت با استفاده از اين حق در حالي كه حتي يك سال هم از ازدواجشون نگذشته بود
البته اون خانم اونجوري بود ،اينجوري نيست كه بگم همه اينجوريند ولي با اين حال من ترجيح ميدم كه حق طلاق با خودم باشه
لباسها در آب کوتاه میشوند و برنج ها دراز. در درازای زندگی برنج باش و در پهنای آن، لباس.
واگر عمق این پند را نفهمیدی, بدان که تنها نیستی!
mohsenn (شنبه 04 تیر 90)
تشکرشده 126 در 52 پست
با اينكه دخترم ولي به نظرم حق طلاق با مرد باشه بهتره
چون دخترا احساساتي ان و سر هر هيچ و پوچي ميگن طلاق
بماند كه با يه لبخند از طرف شوهرشون پشيمون ميشن
به قول محسن اونجوري هيچ زندگي اي يه سالم دووم نمياره
khoda khaili mehrabone (یکشنبه 05 تیر 90)
تشکرشده 10,678 در 2,786 پست
طلاق باید با توافق دو طرف باشه یا اگر یه طرفه ست باید دلیل محکمه پسند داشته باشه.زن اگر طلاق بخواد کلی شرایط
براش گذاشتن که عملن منصرفش می کنه اگر برای مرد هم شرایط بذارن که نتونه به راحتی طلاق بده مهریه هم پایین تر
میاد.
فرهنگ 27 (یکشنبه 05 تیر 90)
تشکرشده 352 در 169 پست
مرسی فرهنگ عزیز وخدا خیلی مهربونه
من خودمم اصلا بااینکه حق طلاق با زن باشه راضی نیستم.
من خودم دوست دارم یه حج با14سکه وسند خونه دریه جای خوب (خیلی عالی نه خوب)تو شهر خودمون مهرم باشه(البته من فعلا شوهرو پیدا کنم)
سارابختیاری (یکشنبه 05 تیر 90)
تشکرشده 815 در 286 پست
سلام دوستان
البته بستگی به دید و فکر زن هم داره
با این همه به نظر من مهریه 14 سکه + سفر حج ، حق طلاق، حق مسکن و... بهترین پشتوانه برای زندگی مشترک هست
زندگی اجباری معنا و مفهومی برای من نداره
باز هم تکرار می کنم طرز تفکر طرفین به زندگی بسیار مهم هست
eng.aydin (یکشنبه 05 تیر 90)
در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)
علاقه مندی ها (Bookmarks)