به انجمن خوش آمدید

لینک پیشنهادی مدیران تالار همدردی:

 

"گلچین لینکهای خانواده، ازدواج و مهارتها(به روز شد)"

دانلود موسیقی و آرامش
دسترسی سریع به مطالب و مشاوران همـدردی در کانال ایتا

 

کانال مشاوره همدردی در ایتا

نمایش نتیجه های نظرسنجی ها: نظرتون در مورد حجاب چیست؟

رأی دهندگان
39. شما نمی توانید در این نظرسنجی رای دهید.
  • با حجاب موافقم

    28 71.79%
  • حجاب را قبول ندارم

    11 28.21%
نظرسنجی با انتخاب چندگانه
صفحه 6 از 28 نخستنخست 1234567891011121314151626 ... آخرینآخرین
نمایش نتایج: از شماره 51 تا 60 , از مجموع 277

موضوع: حجاب

  1. #51
    ((( مشاور خانواده )))

    آخرین بازدید
    دیروز [ 09:52]
    تاریخ عضویت
    1386-6-25
    نوشته ها
    9,627
    امتیاز
    325,293
    سطح
    100
    Points: 325,293, Level: 100
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 99.4%
    دستاوردها:
    VeteranCreated Blog entryTagger First ClassSocial50000 Experience Points
    نوشته های وبلاگ
    7
    تشکرها
    23,885

    تشکرشده 37,361 در 7,159 پست

    حالت من
    Sepasgozar
    Rep Power
    0
    Array

    RE: حجاب

    سلام اعتقاد
    ورودتون را به تالار همدردی خوش آمد می گویم
    با توجه به اینکه شما دو پست خطاب به dani نوشتید که موضوع واحدی دارد، نیاز است نکاتی را عرض کنم.
    اگر سایر مطالب dani را نیز مطالعه کرده اید، ایشون خود را درگیر مباحث عقلی و علمی نکرده است و قصد اثبات فرضیه علمی ندارد و چنین ادعاهایی را نیز ندارد.
    ایشون هم مثل سایر اعضاء نقطه نظرات خود را آزادانه و بیشتر بر اساس مفاهیم شرعی مورد نظرش ارائه داده است.
    البته خود بهتر می دانید در یک موضوع مختصر در یک تالار عمومی ، که افراد با سلایق، علایق و سطح تحصیلات متفاوت، مطلب ارسال می کنند، نمی توان انتظار داشت مانند محیط دانشگاه مباحث صرفا علمی و ... باشد، مخصوصا اینکه خودتون بهتر می دانید علم بر اساس جمع آوری داده ها، طبقه بندی ، فرضیه و اثبات آن است، و بعد از اثبات فرضیه نیز همیشه جایی برای خطا ( خطای آزمون) وجود دارد که بعضی وقتها در تحقیقات بعدی کاملتر می شود یا و حتی نتایج یه تحقیق بر اساس روش و متد ناصحیح و یا ناکامل آن رد می شود. این موضوع در تحقیقات علوم انسانی خود را بیشتر نشان می دهد.
    مثلا در مورد حجاب حتی تعریف عملیاتی متغیر نیز به راحتی امکان پذیر نیست. و در فرهنگ و مذاهب مختلف متفاوت است و جالب اینکه حتی در یک مذهب و فرهنگ مثل کشور ما هم حجاب تعریف های متفاوتی دارد. و خود حجاب هم شاخه های مختلف دارد، که آیا حجاب یک پوشش ظاهریست یا یک حالت روانی که فرد باید از خود دفاع کند، یا ....
    پس اگر به این شاخه ها نیز وارد شویم خیلی دستمان به جایی گیر نیست. اما با فرض اینکه اکثر افرادی که از این تالار بهره برداری می کنند مسلمان هستند، شاید بهتر بشود مقدمه واحدی را برای پرداختن به این موضوع جستجو کرد. و مسائل مختلفی را از نظر اقوال شرعی و ....، در این موضوع قرار داد.
    البته بدیهی هست اگر کسی تمایل داشته باشد که صرفا از دیدگاه عقلانی و علمی روی این مسئله تحقیقی داشته باشد یا نتایج تحقیقی را ( اگر وجود دارد) گزارش کند، خیلی جالب خواهد بود. اما بهتر اینست که در یک موضوع جدید آنرا قرار دهد، تا هر کس با یک متد خاص خود با آن برخورد نکند و به فرموده شما صرفا بر اساس مستندات علمی و عقلانی بحث پیش برود.
    تجربه موضوع پرسمان که در تالار ایجاد شد نشان می دهد تا وقتی که روش واحدی برای برخورد با سئوالات نداشته باشیم. بحث پیشرفتی ندارد. در آنجا هم بعضی صرفا بر طبل عقلانیت می کوبیدند و دیگران در جواب به نظرات مذهبی اشاره می کردند.
    لذا خوشحال می شوم اگر در زمینه علمی حجاب مسئله ای دارید در یک موضوع جدید ایجاد کنید و قید کنید که دوستان صرفا از این لحاظ پاسخگو باشند

  2. کاربر روبرو از پست مفید مدیرهمدردی تشکرکرده است .

    مدیرهمدردی (یکشنبه 02 تیر 87)

  3. #52
    عضو عادی

    آخرین بازدید
    دوشنبه 06 تیر 90 [ 23:46]
    تاریخ عضویت
    1386-10-24
    نوشته ها
    28
    امتیاز
    4,264
    سطح
    41
    Points: 4,264, Level: 41
    Level completed: 57%, Points required for next Level: 86
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Veteran1000 Experience Points
    تشکرها
    30

    تشکرشده 30 در 18 پست

    Rep Power
    0
    Array

    RE: حجاب

    آقای سنگتراشان عزیز
    همانطور که خود اشاره نمودید یک فرضیه تا زمانی که فرضیه کاملتر یا ناقض آن ارائه نشده دارای اعتبار و مرجع استناد است. (بهر حال به گمان من ما انسانها تنها ابزاری که در اختیار داریم عقل و منطق است) اینکه از دوست عزیز نادیده مشهدی خوبم خواسته ام که وقتی از فزونی آمار طلاق در صورتی که حجاب یا عفت مورد نظرایشان در جامعه ساری و جاری نباشد مرجع خود را ارائه کند یا وقتی ایشان به عنوان یک دانشجو (نقشه کشی صنعتی) عنوان می دارد که در دیگر ادیان الهی نیز مسئله حجاب وجود دارد تقاضای ارائه مرجع (مثلا فلان بخش از انجیل یا تورات) تقاضای معقولی بنظر می رسد. اینکه فردی یک تالار گفتگو را برای بیان عقاید خود انتخاب می کند در واقع افکار خود را در معرض نقد قرار داده است و اگر تنها غرض بیان عقاید بدون چالش با دیگر افراد باشد پیشنهاد استفاده از یک وبلاگ شخصی منطقی تر بنظر میرسد.

  4. #53
    ((( مشاور خانواده )))

    آخرین بازدید
    دیروز [ 09:52]
    تاریخ عضویت
    1386-6-25
    نوشته ها
    9,627
    امتیاز
    325,293
    سطح
    100
    Points: 325,293, Level: 100
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 99.4%
    دستاوردها:
    VeteranCreated Blog entryTagger First ClassSocial50000 Experience Points
    نوشته های وبلاگ
    7
    تشکرها
    23,885

    تشکرشده 37,361 در 7,159 پست

    حالت من
    Sepasgozar
    Rep Power
    0
    Array

    RE: حجاب

    با سلام اعتقاد
    من با فرمایشات این پست شما موافقم.
    البته به جز این جمله:
    نقل قول نوشته اصلی توسط اعتقاد
    ما انسانها تنها ابزاری که در اختیار داریم عقل و منطق است
    بهتر است بگوییم یکی از ابزارهایی که در اختیار داریم عقل است، در کنار این ابزار و مکمل این می توانیم مثلا به وحی اشاره کنیم که ما نمی توانیم از آن چشم پوشی کنیم.

  5. #54
    عضو عادی

    آخرین بازدید
    دوشنبه 06 تیر 90 [ 23:46]
    تاریخ عضویت
    1386-10-24
    نوشته ها
    28
    امتیاز
    4,264
    سطح
    41
    Points: 4,264, Level: 41
    Level completed: 57%, Points required for next Level: 86
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Veteran1000 Experience Points
    تشکرها
    30

    تشکرشده 30 در 18 پست

    Rep Power
    0
    Array

    RE: حجاب

    آقای سنگ تراشان عزیز
    اگر به عرایض بنده عنایت بیشتری نمایید نوشته بودم که به عنوان یک منتقد غیر دینی وارد این سایت شده ام و شما تصور کنید که من یک ماتریالست هستم و بیش از فیزیک نمی دانم.
    آقای سنگت راشان عزیز آیا ممکن است روزی به این منبع تکمیلی شک نمایید؟ در صورت پاسخ بر سر این متریالیست منت نهاده اید.

  6. #55
    عضو کوشا

    آخرین بازدید
    چهارشنبه 17 آذر 89 [ 11:10]
    تاریخ عضویت
    1386-7-02
    نوشته ها
    548
    امتیاز
    13,995
    سطح
    76
    Points: 13,995, Level: 76
    Level completed: 87%, Points required for next Level: 55
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Veteran10000 Experience Points
    تشکرها
    496

    تشکرشده 507 در 236 پست

    Rep Power
    73
    Array

    RE: حجاب

    سلام اعتقاد ،
    پاسخهای تکمیلی از طرف آقای سنگ تراشان به نظر با علم و عقل سازگار است .
    نکته ای که بنده به آن اشاره می کنم این است که dani در این تاپیک از ابزار دین برای ادعای خود استفاده کرده است پس واضح است که کسانی که این مطالب را می خوانند یا بر باورهای دینی اعتقاد دارند یا ندارند که اگر داشته باشند دلایل dani کامل است و نیازی به کش دادن بحث و بردن بحث به سمت های دیگر بی معنیست ولی کسانی که بر مستندات دینی معتقد نیستند می توانند به مراجع دیگر رجوع کنند و حتما قرار نیست راهنمای آنها dani باشد یا اینکه به پیشنهاد آقای سنگ تراشان فکر کنند و در تاپیک جداگانه ای مسئله ی لزوم حجاب را از راههای دیگر ثابت کنند .
    در ضمن شما فرمودید که dani مرد است و نمی تواند از طرف خانم ها در مسئله حجاب رای صادر کند . پس بنده به شما پیشنهاد میکنم اگر دوست داشتید یه سری به پستهای خانم ستاره،سمیه و بهاره و زیبا.ده درباره ی حجاب هم بزنید اونوقت متوجه می شوید که اکثر خانم ها بر لزوم حجاب اعتقاد کامل دارند و خودشان هم می توانند در این مورد به خوبی تصمیم بگیرند .
    بعضی وقتها ما آقایون کاسه داغتر از آش می شویم .

  7. کاربر روبرو از پست مفید 108 تشکرکرده است .

    108 (یکشنبه 02 تیر 87)

  8. #56
    عضو همراه

    آخرین بازدید
    شنبه 30 آبان 88 [ 11:45]
    تاریخ عضویت
    1386-7-10
    نوشته ها
    1,573
    امتیاز
    16,204
    سطح
    81
    Points: 16,204, Level: 81
    Level completed: 71%, Points required for next Level: 146
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Veteran10000 Experience Points
    تشکرها
    898

    تشکرشده 926 در 486 پست

    Rep Power
    176
    Array

    RE: حجاب

    با درود؛ آقای سنگ تراشان،چند پرسشی از شما دارم:
    آیا مخاطب وحی افراد خاصی هستند؟آیا اصلا امکان ندارد که هر کدام از آدمیان مخاطب وحی باشند؟؟؟
    ببینید،آخر چرا شما دارید نعل وارونه می زنید؟!!!به هر چیزی که اعتقاد دارید(من ندارم،بلکه آن چیز را دریافته ام)آیا زنان با حجاب آزادی،انسانیت،سواد،آگاهی و خوشبختی بیشتری دارند یا بی حجاب؟؟؟؟؟؟
    سنگ تراشان گرامی،شما یا حواست نیست یا تجاهل می کنید!!!تو عقیده ای داری که همانا لزوم حجاب است و از نظر من و هر دل آگاه دادگری قابل احترام،اما تو و آن هم انجمن جوان:دانی این را در هیچ مجمع علمی یا در هیچ آزمایشگاهی نمی توانید ثابت کنید و حتی خودت که روانشناسی خوانده ای هم به خوبی می دانی که در دانش روانشناسی هم حجاب و لزوم آن اثبات شدنی نمی باشد.
    شمایان تمام هستی خود را در عقیده و دین می دانید و روشن است که با هر حربه ای از جنس همان عقاید و نه دانش و خرد،سعی در برقراری و الزام و اثبات آن دارید؛هنگامی که پسری جوان از کتابی یا از دهان این ناآموزگاران دینی و . . . حدیثی می بیند که در آن زنانی را که بر خلاف عقیده هم مسلکان و هم عقیده هایتان حجاب را نمی خواهند و نمی گذارند،از تار مویی در دوزخ واژگونه اند و وای که چه دهشت انگیزند این مهملات و ترساننده،دیگر چه جای سخن با شمایان!!!!
    و نیز ای دوستی که در برابر من سیاست بایکوت را پیش گرفته ای و این البته از ضعف توست،مگر خانمها: ستاره،سمیه و بهاره و زیبا.ده، همه زنان یا دستکم نماینده آنان هستند که ما متوجه بشویم:* اکثر خانم ها بر لزوم حجاب اعتقاد کامل دارند و خودشان هم می توانند در این مورد به خوبی تصمیم بگیرند .*-------------->>!!!!!!!!!!
    معشوق همینجاست ساکت و بچه مسلمان،هر وقت در جایی آزادی و گرامیداشت انسان بود،آنگاه داد سخن بیاور از *تصمیم زنان در مورد حجابشان*؛؛؛بدرود.

  9. #57
    عضو همراه

    آخرین بازدید
    شنبه 30 آبان 88 [ 11:45]
    تاریخ عضویت
    1386-7-10
    نوشته ها
    1,573
    امتیاز
    16,204
    سطح
    81
    Points: 16,204, Level: 81
    Level completed: 71%, Points required for next Level: 146
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Veteran10000 Experience Points
    تشکرها
    898

    تشکرشده 926 در 486 پست

    Rep Power
    176
    Array

    RE: حجاب

    با درود؛ضمن احترام به متنی که سمیه آورد از دوستان چند پرسش دارم:
    بفرمایید آیا در 90% کشورها که حجاب نیست،همه آن آسیبها و مشکلات و بدیهایی که برشمردید،وجود دارند؟
    چرا در 10%کشورهایی که حجاب در آنهاست این مشکلات و . . . . هست و قساد شیوع دارد؟
    چرا مردمان کشورهای دسته نخست خوشبخت تر،پیشرفته تر و متمدن تر از مردمان کشورهای دسته دوم هستند؟
    چرا در همه جهان مردمان وقت،عمر و انرژی خود را در جهات مثبت تری صرف کرده و ما هنوز اندر خم کوچه عقب ماندگی و اینکه زنان موهایشان بیرون باشد یا نه هستیم؟
    چرا در فیلمها،تصاویر و منابع اطلاعاتی و دیداری،همه ما می بینیم که: خانواده در کشورهای به اصطلاح غربی وجود دارد و در عین حال زنان و دختران بی حجابند؟
    چرا اولین وزیر زن ایران،نخستین قاضی زن ایران،مادام کوری و شیرین عبادی یرندگان جایزه نوبل،فروغ فرخزاد و پروین اعتصامی شاعره،انوشه انصاری نخستین زن فضانوردد ایرانی و . . . همه و همه بی حجاب بودند؟
    چرا بدبختی و خسران به بی حجاب ها روی نمی آورد؟
    آیا نباید همواره آزادمنش و پذیرا بود و روش دلخواه زندگی خود را تنها روش و برترین راه دانست؟
    آیا آنها که زنان محجبه می ستایند و می پسندند به اندازه آنهایی که آنها را ریشخند کرده و بر نمی تابند،در اشتباه نیستند؟
    آیا اجبار به حجاب ظاهری به بدی عریان تنی نیست؟
    آیا آنها که داشتن حجاب را به زور اجرا کرده و از طرفی با ایجاد محدودیت ها،سبب فساد می شوند مجرم نیستند؟
    آیا صرف داشتن حجاب ظاهر،همه مشکلات جنسی و فساد حل می شوند؟
    دوستان درخواستم این است که علاوه بر آوردن و کپی کردن سخنانی که هم اکنون از همه رسانه هایی این جایی در بوق می شود و همه را مسخ می کند،رها از هرگونه اعتقاد و تعصب و پیش داوری، خود خودمان اندکی بیندیشیم؛
    در پایان من اعلام می دارم که اگر به پرسشهایی که بنده جهت آگاهی بخشی و گفنگو آورده ام پاسخی داده نشود،پوچی و یاوگی سخنان دوستان و تک رأیی و تنگ نظری آنان آشکار می گردد؛؛؛بدرود.

  10. کاربر روبرو از پست مفید گرد آفرید تشکرکرده است .

    گرد آفرید (یکشنبه 23 مرداد 90)

  11. #58
    عضو عادی

    آخرین بازدید
    یکشنبه 12 اردیبهشت 95 [ 13:35]
    تاریخ عضویت
    1386-10-22
    نوشته ها
    48
    امتیاز
    6,154
    سطح
    51
    Points: 6,154, Level: 51
    Level completed: 2%, Points required for next Level: 196
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Veteran5000 Experience Points
    تشکرها
    25

    تشکرشده 25 در 14 پست

    Rep Power
    0
    Array

    RE: حجاب

    سلام
    این هم دلیل علمی اش( شاید یکی از هزاران دلیل )
    نوع پوشش زن و تفاوت آن با لباس مرد رابطه‏اى مستقیم با تفاوت‏هاى جسمى و روحى زن و مرد دارد.
    در تحقیقات علمى در مورد فیزیولوژى و نیز روان‏شناسى زن و مرد ثابت شده که مردان نسبت به محرّک‏هاى چشمىِ شهوت‏انگیز حساس ترند و چون تأثیر حس بینایى زیادتر است و چشم از فاصله دور و میدان وسیعى قادر به دیدن است، از سوى دیگر ترشّح هورمون‏ها در مرد صورتى یکنواخت و بدون انقطاع دارد، مردان به صورتى گسترده تحت تأثیر محرّک‏هاى شهوانى قرار مى‏گیرند اما زنان نسبت به حس لمس و درد حساس ترند و به محرّک‏هاى حسى پاسخ مى‏دهند. حس لامسه بروز زیادى ندارد و فعالیتش محدود به تماس نزدیک است.
    از این گذشته چون هورمون‏هاى جنسى زن به صورت دوره‏اى ترشح مى‏شوند و به طور متفاوت عمل مى‏کنند، تأثیر محرّک‏هاى شهوانى بر زن صورتى بسیار محدود دارد و نسبت به مردان بسیار کمتر است.

  12. #59
    عضو همراه

    آخرین بازدید
    چهارشنبه 02 شهریور 01 [ 10:24]
    تاریخ عضویت
    1386-6-22
    محل سکونت
    قم
    نوشته ها
    1,166
    امتیاز
    41,377
    سطح
    100
    Points: 41,377, Level: 100
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    VeteranSocial25000 Experience PointsTagger Second Class
    تشکرها
    2,961

    تشکرشده 3,584 در 906 پست

    Rep Power
    0
    Array

    RE: حجاب

    سلام: خسته نباشید.خوبید؟
    با اجازه بزرگترهای خودم می خواستم یه پیشنهاد بدم.ایا موافقید یه تنفس بدیم ؟
    می شه ازتون دعوت کنم و بیایید در بخش ایجاد عشق ،ماندگاری عشق،ورشد عشق.ونظرهای خوشگلتون رو اونجا بدید .بعد دوباره برگردیم و کمی مهربانانه تر و صبورانه تر و ارام تر،دوستانه به بحث« حجاب» ادامه بدیم.اگه موافقید به افتخار خودتون یه
    منتظر نظرات شما دوستان سخت کوش و با انرژی دران قسمت هستم.

  13. #60
    عضو همراه

    آخرین بازدید
    شنبه 30 آبان 88 [ 11:45]
    تاریخ عضویت
    1386-7-10
    نوشته ها
    1,573
    امتیاز
    16,204
    سطح
    81
    Points: 16,204, Level: 81
    Level completed: 71%, Points required for next Level: 146
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Veteran10000 Experience Points
    تشکرها
    898

    تشکرشده 926 در 486 پست

    Rep Power
    176
    Array

    RE: حجاب

    جناب علیرضاخان!این صحبت شما در مورد نوجوانان و تازه جوانان است که در اوایل بلوغ جنسی هستند و نه در مورد تمامی مردان در هر سنی؛وانگهی با این نظری که شما داده اید پس با شنیدن صدای زنان و دختران و دیدن پاها و دستها تا مچ و گردی صورت هم که در اسلام حلال است،مردان باید حالی به حالی شوند!!!عزیزم این حرفتان در مورد مردان درست است،اما دلیلی بر حجاب نیست که جانم!!!!!
    و مطمئن باشید که مردان و بویژه زنانی که جویندگان و یابندگان این موارد و پژوهندگان این دانشها بوده و هستند به هیچ روی حجاب نداشته اند و ندارند؛مطمئن باشید.
    ودلیل آن آشکارتر از همه اینکه:آفتاب آمد دلیل آفتاب--------------->>در تمامی کشورهای متمدن تر از ما،بهتر از ما،پیشرفته تر از ما:در ژاپن،در چین،در آمریکا،در سوئد،در روسیه،در یونان،در بولوی،در دومینیکن،در کانادا،در نمی دونم بورکینافاسو که زنان حجاب ندارند و مردان هم که غدد جنسیشان هی فرت و فرت هورمون ترشح می کند،پس باید از پگاه تا شامگاه در سطح شهر و خیابان و روستا پیوسته به رابطه جنسی مشغول باشند،دیگر؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!
    دوست گرامی،یافته های دانش را در خدمت تعصب خود قرار ندهید،هم انجمن گرامی زیر آبی نروید!!!!!!
    و نیز سخن آخر:این که از دلیل اولتان( به قول خودتان:*شاید یکی از هزاران دلیل* )،می شود دومین دلیل از آن*هزاران دلیل* علمی را بیان نمایید؟؟؟


 
صفحه 6 از 28 نخستنخست 1234567891011121314151626 ... آخرینآخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

علاقه مندی ها (Bookmarks)

علاقه مندی ها (Bookmarks)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5
Copyright © 1405 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.
طراحی ، تبدبل ، پشتیبانی شده توسط انجمنهای تخصصی و آموزشی ویبولتین فارسی
تاریخ این انجمن توسط مصطفی نکویی شمسی شده است.
Forum Modifications By Marco Mamdouh
اکنون ساعت 23:18 برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +4 می باشد.