به انجمن خوش آمدید

لینک پیشنهادی مدیران تالار همدردی:

 

"گلچین لینکهای خانواده، ازدواج و مهارتها(به روز شد)"

دانلود موسیقی و آرامش
دسترسی سریع به مطالب و مشاوران همـدردی در کانال ایتا

 

کانال مشاوره همدردی در ایتا

صفحه 7 از 11 نخستنخست 1234567891011 آخرینآخرین
نمایش نتایج: از شماره 61 تا 70 , از مجموع 104

Hybrid View

  1. #1
    عضو کوشا آغازکننده

    آخرین بازدید
    چهارشنبه 28 خرداد 93 [ 10:43]
    تاریخ عضویت
    1390-2-12
    نوشته ها
    234
    امتیاز
    3,908
    سطح
    39
    Points: 3,908, Level: 39
    Level completed: 72%, Points required for next Level: 42
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Tagger Second Class1000 Experience PointsVeteran
    تشکرها
    341

    تشکرشده 352 در 169 پست

    Rep Power
    39
    Array

    RE: مبلغ مهریه چقدر باید باشه؟

    خوب خداروشکر آیدین عزیز بلاخره فهمیدیم مزنه دهن شما چقدره
    من تااینجا فهمیدم که امروزه خیلی هابا مهریه کم راضین واونو پشتوانه زندگی نمی دونن ولی تجربیات دیگرون و چشم هم چشمی باعث میشه که مبلغ مهریه متغییر باشه پس شناخت طرفین خیلی دخیل نیست

  2. 2 کاربر از پست مفید سارابختیاری تشکرکرده اند .

    سارابختیاری (یکشنبه 05 تیر 90)

  3. #2
    عضو کوشا

    آخرین بازدید
    جمعه 15 بهمن 00 [ 15:35]
    تاریخ عضویت
    1390-1-26
    نوشته ها
    367
    امتیاز
    10,548
    سطح
    68
    Points: 10,548, Level: 68
    Level completed: 25%, Points required for next Level: 302
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Veteran10000 Experience Points
    تشکرها
    811

    تشکرشده 815 در 286 پست

    Rep Power
    52
    Array

    RE: مبلغ مهریه چقدر باید باشه؟

    والا از اولین پستم حرف من همینی بود که در اخرین پستم گفتم
    مهریه یک هدیه هست که مرد باید اون رو به زن بده... اگر نتونه بده اسمش هست پول زور!! و من بعنوان مرد زیر بار پول زور دادن نمیرم!
    دقت کردید بیشتر هموطنان ایرانی عزیزمان، کارها رو سر جای خودش انجام نمی دهند؟!
    مثلا فردی مهندس عمران هست میره شرکت بیمه میزنه!
    یا از مهریه برای فخر فروشی استفاده می کنند( البته جدیدا این دست افراد حقوق زن رو مطرح می کنند که بازم بهانه ای بیش نیست ... با توجه به توضیحات قبلی که الان میشه در ابتدای ازدواج تمام شرایط مورد نظر این افراد تامین بشه)
    یا عین خودم مهندس هستم تیپ مشاوره ای گرفتم!( البته مزاح کردم من فقط دوست دارم تجربه جدید داشته باشم و تجربه هام رو در اختیار دیگران هم خواهم گذاشت)
    یا در حال حاضر دانشگاه رفتن نه تنها به خاطر علم نیست! بلکه ...( خودتان میدانید!)

    واقعا مشکل ، مسئله مهریه هست یا ما از جای دیگری داریم می لنگیم؟!
    مشکل ، مسئله فرهنگی هست به نظر من...

  4. کاربر روبرو از پست مفید eng.aydin تشکرکرده است .

    eng.aydin (یکشنبه 05 تیر 90)

  5. #3
    عضو کوشا

    آخرین بازدید
    جمعه 15 بهمن 00 [ 15:35]
    تاریخ عضویت
    1390-1-26
    نوشته ها
    367
    امتیاز
    10,548
    سطح
    68
    Points: 10,548, Level: 68
    Level completed: 25%, Points required for next Level: 302
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Veteran10000 Experience Points
    تشکرها
    811

    تشکرشده 815 در 286 پست

    Rep Power
    52
    Array

    RE: مبلغ مهریه چقدر باید باشه؟

    سلام مطلب جالبی بود که برایتان کپی می کنم تا بخونید
    آسیب‌شناسی شروط ضمن عقد

    یک وکیل دادگستری و استاد دانشگاه گفت: مشکل زندگی‌های مشترک امروزی از درج کردن یا نکردن شروط ضمن عقد در عقدنامه‌ها نیست بلکه مشکل اصلی ناشی از بی‌اعتمادی زن و شوهر‌ها نسبت به یکدیگر است. به گزارش خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، علی تقی‌زاده گفت: بسیاری معتقدند که شرایط ضمن عقد بسیار محکم‌تر و کارآمدتر از تعیین مهریه‌های سنگین در ازدواج است. به دلیل اجرایی بودن این شروط گسستگی خانواده‌ها از هم دشوارتر صورت می‌پذیرد و در صورت طلاق بین زوجین به اجرا گذاشتن این شروط راحت‌تر از مهریه‌های سنگین است.


    وی افزود: از نظر تعدادی از مخالفان اگر خواست مشترک دو طرف بتواند ایجاد التزام کند و قالب تشریفات معین نداشته باشد، چه تفاوتی دارد که این خواست در عقد نامه درج شود یا در طول زندگی به صورت زبانی و عملی بیان شود؟ مشکل از درج کردن یا نکردن این شروط در عقد نامه نیست بلکه مشکل از بی‌اعتمادی طرفین نسبت به یکدیگر است. این استاد دانشگاه عنوان کرد: نتایج بسیاری از مطالبات اخیر در سطح کشور حاکی از کاهش سطح نسبی متغیر اعتماد در نزد اقشار مختلف اجتماع است. از همین رو شرایط ضمن عقد خصوصا در ازدواج‌های شهری به شکل قابل توجهی افزایش یافته است.


    وی افزایش شروط ضمن عقد از حیث اثرگذاری به زندگی زناشویی و همدلی و همراهی زن و شوهر را شدیدا نگران کننده می‌داند. تقی‌زاده بیان کرد: این دسته از مطالعات عوامل متفاوتی نظیر افزایش سطح تحصیلات و فزونی دانش آموختگان سطوح عالی تحصیلی، افزایش دسترسی و مصرف رسانه‌ها و خصوصا اینترنت بر عرصه‌ی ارتباطات کشور، افزایش شدید جمعیت و بزرگ شدن سریع شهرهای کشور و ... از دلایل و عوامل کلان بی‌اعتمادی عمومی و بالا رفتن شروط ضمن عقد است.


    این وکیل دادگستری گفت: اگر دقت داشته باشید چنین پدیده‌هایی در روستاها و شهرهای کوچک کمتر دیده می‌شود چون درصد اعتماد در آنجا بالا است اما در شهرهای بزرگ سطح اطمینان به یکدیگر کاهش یافته است. وی افزود: خانواده‌ها با وجود تمام تحقیقاتی که انجام می‌دهند در آخر نیز چند شرط ضمن عقد را چاشنی کار می‌کنند تا به قول خودشان کار از محکم کاری عیب نکند اما متوجه نیستند با این شروط زندگی دوام بیشتری نمی‌یابد و اگر اصول اخلاقی بر زندگی زن و شوهر حاکم نباشد، هیچ شرط ضمن عقدی و هیچ مهریه‌ی سنگینی نمی‌تواند از فروپاشی آن زندگی جلوگیری کند.


    تقی‌زاده گفت: این شرط‌ها می‌توانند تا حد زیادی آزادی و اعتماد زن و شوهر را در تاسیس نهاد بنیادین خانواده از بین ببرد. وی در پایان گفت: متاسفانه هنگام ازدواج چون احساسات بر عقلانیت غلبه می‌کند بسیاری از زوجین و اطرافیان به مهم بودن این شروط توجه نمی‌کنند، البته قانون برای سر دفتران ازدواج این وظیفه را تعیین کرده که همه‌ی شروط درج شده در سند ازدواج را برای زوجین قرائت و توضیح دهند.



    منبع :کانون وکلا

    ---------------------

    قوه قضائیه:6شرط ضمن عقد برای زنان

    با این حال من به قوانین دین اسلام اعتقاد قلبی دارم و به نظرم اگر زوجین افکارشون پاک و الهی باشه نه نیازی به مهریه سنگین هست و نه نیازی به شرایط ضمن عقد ...

  6. کاربر روبرو از پست مفید eng.aydin تشکرکرده است .

    eng.aydin (دوشنبه 06 تیر 90)

  7. #4
    عضو کوشا آغازکننده

    آخرین بازدید
    چهارشنبه 28 خرداد 93 [ 10:43]
    تاریخ عضویت
    1390-2-12
    نوشته ها
    234
    امتیاز
    3,908
    سطح
    39
    Points: 3,908, Level: 39
    Level completed: 72%, Points required for next Level: 42
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Tagger Second Class1000 Experience PointsVeteran
    تشکرها
    341

    تشکرشده 352 در 169 پست

    Rep Power
    39
    Array

    RE: مبلغ مهریه چقدر باید باشه؟

    آیدین عزیز خیلی خیلی ممنون جالب بود
    پس بگردیم دنبال اعتماد
    البته من فکر میکنم باید به خدا توکل کرد ومن اعتقاد دارم هرکس اندازه دلش ازخدا دریافت میکنه
    ان شالله همه جوونا خوشبخت وسالم باشن وپیرها هم سایشون بالاسرمون وسالم باشن

  8. کاربر روبرو از پست مفید سارابختیاری تشکرکرده است .

    سارابختیاری (دوشنبه 06 تیر 90)

  9. #5
    عضو کوشا

    آخرین بازدید
    جمعه 15 بهمن 00 [ 15:35]
    تاریخ عضویت
    1390-1-26
    نوشته ها
    367
    امتیاز
    10,548
    سطح
    68
    Points: 10,548, Level: 68
    Level completed: 25%, Points required for next Level: 302
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Veteran10000 Experience Points
    تشکرها
    811

    تشکرشده 815 در 286 پست

    Rep Power
    52
    Array

    RE: مبلغ مهریه چقدر باید باشه؟

    بله همینطوره...
    باید بدنبال شخصیت، انسانیت و صداقت بود
    توکل هم باید داشت ولی خدا به انسان فکر و منطق داده ، پس باید اگاهی لازم جهت انتخاب و شناخت رو بدست اورد

    در مورد پستی هم که قرار دادم یه جا این وکیل دادگستری حرف جالبی زدن:
    به دلیل اجرایی بودن این شروط ( ضمن عقد) گسستگی خانواده‌ها از هم دشوارتر صورت می‌پذیرد و در صورت طلاق بین زوجین به اجرا گذاشتن این شروط راحت‌تر از مهریه‌های سنگین است.

    واقعا به نظرم ایشان خیلی کامل موضوع رو بررسی کردن

  10. کاربر روبرو از پست مفید eng.aydin تشکرکرده است .

    eng.aydin (سه شنبه 07 تیر 90)

  11. #6
    عضو عادی

    آخرین بازدید
    پنجشنبه 09 تیر 90 [ 10:28]
    تاریخ عضویت
    1390-2-19
    نوشته ها
    45
    امتیاز
    1,469
    سطح
    21
    Points: 1,469, Level: 21
    Level completed: 69%, Points required for next Level: 31
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    1 year registered1000 Experience Points
    تشکرها
    50

    تشکرشده 51 در 28 پست

    Rep Power
    0
    Array

    RE: مبلغ مهریه چقدر باید باشه؟

    با سلام.تا وقتیکه تو جامعه ای زندگی میکنیم که حقوق زنان رعایت نمیشه و همه ی قوانین به نفع مرداست، ما ناچاریم مهریه رو بالا بگیریم.(لااقل600،700سکه)چون شروط ضمن عقدو نه آقا داماد و نه خونوادش قبول نمیکنن و میگن لابد کاسه ای زیر نیمه کاسه ی عروسه هست.اگه قوانین عادلانه باشه،مهریه یه شاخه گل خشکیده هم باشه قبوله.

  12. 3 کاربر از پست مفید mahraveh تشکرکرده اند .

    mahraveh (پنجشنبه 16 تیر 90)

  13. #7
    عضو کوشا

    آخرین بازدید
    جمعه 15 بهمن 00 [ 15:35]
    تاریخ عضویت
    1390-1-26
    نوشته ها
    367
    امتیاز
    10,548
    سطح
    68
    Points: 10,548, Level: 68
    Level completed: 25%, Points required for next Level: 302
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Veteran10000 Experience Points
    تشکرها
    811

    تشکرشده 815 در 286 پست

    Rep Power
    52
    Array

    RE: مبلغ مهریه چقدر باید باشه؟

    ای کاش این قوانین عادلانه را بیان کنید
    ای کاش این را هم میگفتید که خیلی از دختران موقع ازدواج و تعیین مهریه فکرشون این حقوق از دست رفته که شما فرمودید ، نیست ! بلکه مهریه دختر عمو و دختر خاله هست!
    البته بازم بنده مشتاقم بدونم ایا ان دختر و پسر دانشجو که 14 تا سکه مهریه دختر هست ، چیزی کم و کاست دارند؟
    ایا خانواده ان دختر موندن دست دخترشون؟
    این وسط اعتماد کردن هم معنی داره؟
    زندگی که اولش با 700 تا سکه ،شروع بشه اخرش به کجا ختم میشه؟ ایا اخرش به مرگ عاطفی خانواده ختم نمیشه؟( شاید خانم چیزی نگن ولی مرد همیشه فکر پرداخت 700 تا سکه رو داره! و این ناخوداگاه در روانش تاثیر میزاره)
    این قوانینی که من دارم میگم بهتر از مهریه سنگین هست از زبان یک استاد دانشگاه و وکیل هم بیان شده! ایا ایشان هم نمی دونند دارن چی میگن؟
    عجیبه واقعا

    مهریه یک هدیه معنوی برای زن هست ... هدیه عشق مرد هست
    باید توسط مرد پرداخت بشه
    شریعت خدا رو تحریف نکنید دوستان

    از دوستان میخوام پست 61 همین تاپیک رو مطالعه کنند
    ان لینکی هم که از سایت افتاب گذاشتم بخوانند
    بعد بیان تا صحبت کنیم
    مشکلات فرهنگی رو هم باید خودمون حل کنیم( این یکی هیچ ربطی به حقوق زن که فرمودید نداره دیگه!)
    ان زمانی که نااگاهانه مهریه بالا رو ترجیح دادیم باید فکر مشکلاتش رو هم میکردیم...

  14. کاربر روبرو از پست مفید eng.aydin تشکرکرده است .

    eng.aydin (سه شنبه 07 تیر 90)

  15. #8
    عضو کوشا

    آخرین بازدید
    جمعه 15 بهمن 00 [ 15:35]
    تاریخ عضویت
    1390-1-26
    نوشته ها
    367
    امتیاز
    10,548
    سطح
    68
    Points: 10,548, Level: 68
    Level completed: 25%, Points required for next Level: 302
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Veteran10000 Experience Points
    تشکرها
    811

    تشکرشده 815 در 286 پست

    Rep Power
    52
    Array

    RE: مبلغ مهریه چقدر باید باشه؟

    سلام دوستان خوبم
    مهریه دختری، یک شاخه گل سرخ و یک جلد قران کریم بود. یکی از فامیل هامون هست. نه سکه ای و نه پولی...

    مطمئنا بعضی از دوستان الان دارن میگن اون دختر خانم خودش رو بدبخت کرده و نمی فهمه. عشق زده به سرش و از اون عشق های زود گذر هست!

    باید خدمتتون عرض کنم این دختر خانم ما الان یک مادری هست که کم کم داره بازنشست میشه فرزندانی داره که مطمئن باشید با همین شیوه رهسپار زندگیشان خواهد کرد
    این خانم یک دبیر هست
    دختر یک سید بوده که پدرش همچین پیشنهادی داده و دختر هم قبول کرده

    مهریه بالا خوشبختی نمیاره که هیچ باعث بد بینی زوج به هم میشه...


    یا حق

  16. کاربر روبرو از پست مفید eng.aydin تشکرکرده است .

    eng.aydin (سه شنبه 14 تیر 90)

  17. #9
    عضو کوشا آغازکننده

    آخرین بازدید
    چهارشنبه 28 خرداد 93 [ 10:43]
    تاریخ عضویت
    1390-2-12
    نوشته ها
    234
    امتیاز
    3,908
    سطح
    39
    Points: 3,908, Level: 39
    Level completed: 72%, Points required for next Level: 42
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Tagger Second Class1000 Experience PointsVeteran
    تشکرها
    341

    تشکرشده 352 در 169 پست

    Rep Power
    39
    Array

    RE: مبلغ مهریه چقدر باید باشه؟

    آیدین عزیز
    ببخشید بااینکه با کلیات حرف شما موافقم ولی راستش همیشه آدما منفی هاروزودترمیبینن زن هائی که مورد اذیت مردوخانواده شوهر قرار میگیرن خیلی بیشتر از اونائی که شما مثال میزنی
    من نظرفرهنگ عزیز بیشتر قبول دارم که مهریه نباید چیزی باشه که هروقت پسر اراده کرد بهت پرداخت کنه مثل یه شاخه گل یا اینقدر سنگین باشه که دست نیافتنی باشه
    البته اینم نظر منه

  18. 2 کاربر از پست مفید سارابختیاری تشکرکرده اند .

    سارابختیاری (سه شنبه 14 تیر 90)

  19. #10
    عضو کوشا

    آخرین بازدید
    جمعه 15 بهمن 00 [ 15:35]
    تاریخ عضویت
    1390-1-26
    نوشته ها
    367
    امتیاز
    10,548
    سطح
    68
    Points: 10,548, Level: 68
    Level completed: 25%, Points required for next Level: 302
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Veteran10000 Experience Points
    تشکرها
    811

    تشکرشده 815 در 286 پست

    Rep Power
    52
    Array

    RE: مبلغ مهریه چقدر باید باشه؟

    نقل قول نوشته اصلی توسط سارابختیاری
    آیدین عزیز
    ببخشید بااینکه با کلیات حرف شما موافقم ولی راستش همیشه آدما منفی هاروزودترمیبینن زن هائی که مورد اذیت مردوخانواده شوهر قرار میگیرن خیلی بیشتر از اونائی که شما مثال میزنی
    من نظرفرهنگ عزیز بیشتر قبول دارم که مهریه نباید چیزی باشه که هروقت پسر اراده کرد بهت پرداخت کنه مثل یه شاخه گل یا اینقدر سنگین باشه که دست نیافتنی باشه
    البته اینم نظر منه

    خواهر خوبم من هم کاملا قبول دارم که ادم های منفی در سطح جامعه وجود دارند ولی نگرانی من از کارامد بودن مهریه بالاست
    به نظر من حق نصف دارایی در مقابل مهریه بسیار کارامد تر هست
    در هنگام طلاق همه چی نصف میشه بین زن و مرد . البته اموالی که در طی زندگی مشترک بدست امدند
    این اموال رو میشه ثبت کرد ( این کار دلیل بر بدبینی نیست ) ولی مهریه 1000 سکه ای رو کدوم پسر می تونه پرداخت کنه؟ ایا انصاف هست که یک نفر رو در چنان منگنه ای قرار بدیم که از ترس زندان رفتن زندگی کنه؟
    مهریه بالا تصمیم احساسیست و البته دور اندیشانه نیست. وقتی شما می دونید دار و ندار پسر 30میلیون بیشتر نیست چطور میخواهید 700 تا سکه ببندید( عملا این موضوع رو دیدم) در حالیکه در حالت نصف دارایی و تقسیم اموال ، هر چه باشد نصف می شود. و البته به مرد ظلم نمی شود و زن هم به حق طبیعی خود می رسد

    مهریه ارزشش بالاتر از این حرفاست . ما نباید قران کریم و حتی شاخه گل سرخ رو همردیف با پول کنیم...

    نقل قول نوشته اصلی توسط mohsenn
    ايدين جان
    فكر نمي كنم هيچ يك از بچه هاي تالار با مهريه بالا موافق باشن
    هيچ كدوم هم ادم هاي بدبيني نيستند
    ولي بايد ادم يك درصد هم احتمال چيزهاي بد تو زندگي مثل طلاق را بده و به خاطر اون يك درصد يه راهكار ساده اي پيدا كنه
    فكر ميكنم اين كه ادم كم توقع باشه خوبه
    تو اين دوره زمونه با مهريه هزارتايي و بالاتر، اگه يكي بگه مهريه من 100 تا سكه باشه به نظرت راجع بهش خانواده خواستگار چي ميگن؟
    ميگن به به چه عروس كم توقعي،چه خانواده خوبي(فقط حرفشا نميگم ها كلا ميگم اين جوري دربارش فكر ميكنن)
    اگه هم مهريه يه شاخه گل باشه بازم همين طرز فكر درموردشون صادقه
    ولي پس بهتره ادم اوني كه دورانديشي بهتري را داره در نظر بگيره
    اگه انشا الله هيچ مشكلي هم پيش نيومد و به خوبي و خوشي زندگي كردند كه خوب بازم يه شاخه گل و 100تا سكه فرقي نداره(به قول معروف كي مهريه را داده كي گفته)
    هيچ دو نفري اول كار كه ازدواج ميكنن به طلاق اصلا فكر نميكنن و فكر ميكنن خوشبخت ترين زوج دنيا ميشن
    ولي خوب بالاخره زندگيه و مشكلاتش
    ادم بايد يه تصميم درست و عاقلانه بگيره
    من با مهريه كم موافقم ولي نه ديگه هيچي

    بله ادم باید کم توقع باشه و البته درست و منطقی فکر کنه! البته منظور من این نیست که من درست میگم( انسان هستم و پر از خطا)
    شما نظرتان در مورد نقل قولی که از خانم سارا گرفتم چی هست؟

  20. 2 کاربر از پست مفید eng.aydin تشکرکرده اند .

    eng.aydin (چهارشنبه 15 تیر 90)


 
صفحه 7 از 11 نخستنخست 1234567891011 آخرینآخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

علاقه مندی ها (Bookmarks)

علاقه مندی ها (Bookmarks)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5
Copyright © 1405 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.
طراحی ، تبدبل ، پشتیبانی شده توسط انجمنهای تخصصی و آموزشی ویبولتین فارسی
تاریخ این انجمن توسط مصطفی نکویی شمسی شده است.
Forum Modifications By Marco Mamdouh
اکنون ساعت 02:43 برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +4 می باشد.