خوب خداروشکر آیدین عزیز بلاخره فهمیدیم مزنه دهن شما چقدره
من تااینجا فهمیدم که امروزه خیلی هابا مهریه کم راضین واونو پشتوانه زندگی نمی دونن ولی تجربیات دیگرون و چشم هم چشمی باعث میشه که مبلغ مهریه متغییر باشه پس شناخت طرفین خیلی دخیل نیست![]()
تشکرشده 352 در 169 پست
خوب خداروشکر آیدین عزیز بلاخره فهمیدیم مزنه دهن شما چقدره
من تااینجا فهمیدم که امروزه خیلی هابا مهریه کم راضین واونو پشتوانه زندگی نمی دونن ولی تجربیات دیگرون و چشم هم چشمی باعث میشه که مبلغ مهریه متغییر باشه پس شناخت طرفین خیلی دخیل نیست![]()
سارابختیاری (یکشنبه 05 تیر 90)
تشکرشده 815 در 286 پست
والا از اولین پستم حرف من همینی بود که در اخرین پستم گفتم
مهریه یک هدیه هست که مرد باید اون رو به زن بده... اگر نتونه بده اسمش هست پول زور!! و من بعنوان مرد زیر بار پول زور دادن نمیرم!
دقت کردید بیشتر هموطنان ایرانی عزیزمان، کارها رو سر جای خودش انجام نمی دهند؟!
مثلا فردی مهندس عمران هست میره شرکت بیمه میزنه!
یا از مهریه برای فخر فروشی استفاده می کنند( البته جدیدا این دست افراد حقوق زن رو مطرح می کنند که بازم بهانه ای بیش نیست ... با توجه به توضیحات قبلی که الان میشه در ابتدای ازدواج تمام شرایط مورد نظر این افراد تامین بشه)
یا عین خودم مهندس هستم تیپ مشاوره ای گرفتم!( البته مزاح کردم من فقط دوست دارم تجربه جدید داشته باشم و تجربه هام رو در اختیار دیگران هم خواهم گذاشت)
یا در حال حاضر دانشگاه رفتن نه تنها به خاطر علم نیست! بلکه ...( خودتان میدانید!)
واقعا مشکل ، مسئله مهریه هست یا ما از جای دیگری داریم می لنگیم؟!
مشکل ، مسئله فرهنگی هست به نظر من...
eng.aydin (یکشنبه 05 تیر 90)
تشکرشده 815 در 286 پست
سلام مطلب جالبی بود که برایتان کپی می کنم تا بخونید
آسیبشناسی شروط ضمن عقد
یک وکیل دادگستری و استاد دانشگاه گفت: مشکل زندگیهای مشترک امروزی از درج کردن یا نکردن شروط ضمن عقد در عقدنامهها نیست بلکه مشکل اصلی ناشی از بیاعتمادی زن و شوهرها نسبت به یکدیگر است. به گزارش خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، علی تقیزاده گفت: بسیاری معتقدند که شرایط ضمن عقد بسیار محکمتر و کارآمدتر از تعیین مهریههای سنگین در ازدواج است. به دلیل اجرایی بودن این شروط گسستگی خانوادهها از هم دشوارتر صورت میپذیرد و در صورت طلاق بین زوجین به اجرا گذاشتن این شروط راحتتر از مهریههای سنگین است.
وی افزود: از نظر تعدادی از مخالفان اگر خواست مشترک دو طرف بتواند ایجاد التزام کند و قالب تشریفات معین نداشته باشد، چه تفاوتی دارد که این خواست در عقد نامه درج شود یا در طول زندگی به صورت زبانی و عملی بیان شود؟ مشکل از درج کردن یا نکردن این شروط در عقد نامه نیست بلکه مشکل از بیاعتمادی طرفین نسبت به یکدیگر است. این استاد دانشگاه عنوان کرد: نتایج بسیاری از مطالبات اخیر در سطح کشور حاکی از کاهش سطح نسبی متغیر اعتماد در نزد اقشار مختلف اجتماع است. از همین رو شرایط ضمن عقد خصوصا در ازدواجهای شهری به شکل قابل توجهی افزایش یافته است.
وی افزایش شروط ضمن عقد از حیث اثرگذاری به زندگی زناشویی و همدلی و همراهی زن و شوهر را شدیدا نگران کننده میداند. تقیزاده بیان کرد: این دسته از مطالعات عوامل متفاوتی نظیر افزایش سطح تحصیلات و فزونی دانش آموختگان سطوح عالی تحصیلی، افزایش دسترسی و مصرف رسانهها و خصوصا اینترنت بر عرصهی ارتباطات کشور، افزایش شدید جمعیت و بزرگ شدن سریع شهرهای کشور و ... از دلایل و عوامل کلان بیاعتمادی عمومی و بالا رفتن شروط ضمن عقد است.
این وکیل دادگستری گفت: اگر دقت داشته باشید چنین پدیدههایی در روستاها و شهرهای کوچک کمتر دیده میشود چون درصد اعتماد در آنجا بالا است اما در شهرهای بزرگ سطح اطمینان به یکدیگر کاهش یافته است. وی افزود: خانوادهها با وجود تمام تحقیقاتی که انجام میدهند در آخر نیز چند شرط ضمن عقد را چاشنی کار میکنند تا به قول خودشان کار از محکم کاری عیب نکند اما متوجه نیستند با این شروط زندگی دوام بیشتری نمییابد و اگر اصول اخلاقی بر زندگی زن و شوهر حاکم نباشد، هیچ شرط ضمن عقدی و هیچ مهریهی سنگینی نمیتواند از فروپاشی آن زندگی جلوگیری کند.
تقیزاده گفت: این شرطها میتوانند تا حد زیادی آزادی و اعتماد زن و شوهر را در تاسیس نهاد بنیادین خانواده از بین ببرد. وی در پایان گفت: متاسفانه هنگام ازدواج چون احساسات بر عقلانیت غلبه میکند بسیاری از زوجین و اطرافیان به مهم بودن این شروط توجه نمیکنند، البته قانون برای سر دفتران ازدواج این وظیفه را تعیین کرده که همهی شروط درج شده در سند ازدواج را برای زوجین قرائت و توضیح دهند.
منبع :کانون وکلا
---------------------
قوه قضائیه:6شرط ضمن عقد برای زنان
با این حال من به قوانین دین اسلام اعتقاد قلبی دارم و به نظرم اگر زوجین افکارشون پاک و الهی باشه نه نیازی به مهریه سنگین هست و نه نیازی به شرایط ضمن عقد ...
eng.aydin (دوشنبه 06 تیر 90)
تشکرشده 352 در 169 پست
آیدین عزیز خیلی خیلی ممنون جالب بود
پس بگردیم دنبال اعتماد
البته من فکر میکنم باید به خدا توکل کرد ومن اعتقاد دارم هرکس اندازه دلش ازخدا دریافت میکنه
ان شالله همه جوونا خوشبخت وسالم باشن وپیرها هم سایشون بالاسرمون وسالم باشن![]()
سارابختیاری (دوشنبه 06 تیر 90)
تشکرشده 815 در 286 پست
بله همینطوره...
باید بدنبال شخصیت، انسانیت و صداقت بود
توکل هم باید داشت ولی خدا به انسان فکر و منطق داده ، پس باید اگاهی لازم جهت انتخاب و شناخت رو بدست اورد
در مورد پستی هم که قرار دادم یه جا این وکیل دادگستری حرف جالبی زدن:
به دلیل اجرایی بودن این شروط ( ضمن عقد) گسستگی خانوادهها از هم دشوارتر صورت میپذیرد و در صورت طلاق بین زوجین به اجرا گذاشتن این شروط راحتتر از مهریههای سنگین است.
واقعا به نظرم ایشان خیلی کامل موضوع رو بررسی کردن
eng.aydin (سه شنبه 07 تیر 90)
تشکرشده 51 در 28 پست
با سلام.تا وقتیکه تو جامعه ای زندگی میکنیم که حقوق زنان رعایت نمیشه و همه ی قوانین به نفع مرداست، ما ناچاریم مهریه رو بالا بگیریم.(لااقل600،700سکه)چون شروط ضمن عقدو نه آقا داماد و نه خونوادش قبول نمیکنن و میگن لابد کاسه ای زیر نیمه کاسه ی عروسه هست.اگه قوانین عادلانه باشه،مهریه یه شاخه گل خشکیده هم باشه قبوله.
mahraveh (پنجشنبه 16 تیر 90)
تشکرشده 815 در 286 پست
ای کاش این قوانین عادلانه را بیان کنید
ای کاش این را هم میگفتید که خیلی از دختران موقع ازدواج و تعیین مهریه فکرشون این حقوق از دست رفته که شما فرمودید ، نیست ! بلکه مهریه دختر عمو و دختر خاله هست!
البته بازم بنده مشتاقم بدونم ایا ان دختر و پسر دانشجو که 14 تا سکه مهریه دختر هست ، چیزی کم و کاست دارند؟
ایا خانواده ان دختر موندن دست دخترشون؟
این وسط اعتماد کردن هم معنی داره؟
زندگی که اولش با 700 تا سکه ،شروع بشه اخرش به کجا ختم میشه؟ ایا اخرش به مرگ عاطفی خانواده ختم نمیشه؟( شاید خانم چیزی نگن ولی مرد همیشه فکر پرداخت 700 تا سکه رو داره! و این ناخوداگاه در روانش تاثیر میزاره)
این قوانینی که من دارم میگم بهتر از مهریه سنگین هست از زبان یک استاد دانشگاه و وکیل هم بیان شده! ایا ایشان هم نمی دونند دارن چی میگن؟
عجیبه واقعا
مهریه یک هدیه معنوی برای زن هست ... هدیه عشق مرد هست
باید توسط مرد پرداخت بشه
شریعت خدا رو تحریف نکنید دوستان
از دوستان میخوام پست 61 همین تاپیک رو مطالعه کنند
ان لینکی هم که از سایت افتاب گذاشتم بخوانند
بعد بیان تا صحبت کنیم
مشکلات فرهنگی رو هم باید خودمون حل کنیم( این یکی هیچ ربطی به حقوق زن که فرمودید نداره دیگه!)
ان زمانی که نااگاهانه مهریه بالا رو ترجیح دادیم باید فکر مشکلاتش رو هم میکردیم...
eng.aydin (سه شنبه 07 تیر 90)
تشکرشده 815 در 286 پست
سلام دوستان خوبم
مهریه دختری، یک شاخه گل سرخ و یک جلد قران کریم بود. یکی از فامیل هامون هست. نه سکه ای و نه پولی...
مطمئنا بعضی از دوستان الان دارن میگن اون دختر خانم خودش رو بدبخت کرده و نمی فهمه. عشق زده به سرش و از اون عشق های زود گذر هست!
باید خدمتتون عرض کنم این دختر خانم ما الان یک مادری هست که کم کم داره بازنشست میشه فرزندانی داره که مطمئن باشید با همین شیوه رهسپار زندگیشان خواهد کرد
این خانم یک دبیر هست
دختر یک سید بوده که پدرش همچین پیشنهادی داده و دختر هم قبول کرده
مهریه بالا خوشبختی نمیاره که هیچ باعث بد بینی زوج به هم میشه...
یا حق
eng.aydin (سه شنبه 14 تیر 90)
تشکرشده 352 در 169 پست
آیدین عزیز
ببخشید بااینکه با کلیات حرف شما موافقم ولی راستش همیشه آدما منفی هاروزودترمیبینن زن هائی که مورد اذیت مردوخانواده شوهر قرار میگیرن خیلی بیشتر از اونائی که شما مثال میزنی
من نظرفرهنگ عزیز بیشتر قبول دارم که مهریه نباید چیزی باشه که هروقت پسر اراده کرد بهت پرداخت کنه مثل یه شاخه گل یا اینقدر سنگین باشه که دست نیافتنی باشه
البته اینم نظر منه![]()
سارابختیاری (سه شنبه 14 تیر 90)
تشکرشده 815 در 286 پست
نوشته اصلی توسط سارابختیاری
خواهر خوبم من هم کاملا قبول دارم که ادم های منفی در سطح جامعه وجود دارند ولی نگرانی من از کارامد بودن مهریه بالاست
به نظر من حق نصف دارایی در مقابل مهریه بسیار کارامد تر هست
در هنگام طلاق همه چی نصف میشه بین زن و مرد . البته اموالی که در طی زندگی مشترک بدست امدند
این اموال رو میشه ثبت کرد ( این کار دلیل بر بدبینی نیست ) ولی مهریه 1000 سکه ای رو کدوم پسر می تونه پرداخت کنه؟ ایا انصاف هست که یک نفر رو در چنان منگنه ای قرار بدیم که از ترس زندان رفتن زندگی کنه؟
مهریه بالا تصمیم احساسیست و البته دور اندیشانه نیست. وقتی شما می دونید دار و ندار پسر 30میلیون بیشتر نیست چطور میخواهید 700 تا سکه ببندید( عملا این موضوع رو دیدم) در حالیکه در حالت نصف دارایی و تقسیم اموال ، هر چه باشد نصف می شود. و البته به مرد ظلم نمی شود و زن هم به حق طبیعی خود می رسد
مهریه ارزشش بالاتر از این حرفاست . ما نباید قران کریم و حتی شاخه گل سرخ رو همردیف با پول کنیم...
نوشته اصلی توسط mohsenn
بله ادم باید کم توقع باشه و البته درست و منطقی فکر کنه! البته منظور من این نیست که من درست میگم( انسان هستم و پر از خطا)
شما نظرتان در مورد نقل قولی که از خانم سارا گرفتم چی هست؟
eng.aydin (چهارشنبه 15 تیر 90)
در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)
علاقه مندی ها (Bookmarks)