به انجمن خوش آمدید

لینک پیشنهادی مدیران تالار همدردی:

 

"گلچین لینکهای خانواده، ازدواج و مهارتها(به روز شد)"

دانلود موسیقی و آرامش
دسترسی سریع به مطالب و مشاوران همـدردی در کانال ایتا

 

کانال مشاوره همدردی در ایتا

صفحه 8 از 11 نخستنخست 1234567891011 آخرینآخرین
نمایش نتایج: از شماره 71 تا 80 , از مجموع 104

Hybrid View

  1. #1
    عضو عادی

    آخرین بازدید
    جمعه 06 بهمن 91 [ 19:17]
    تاریخ عضویت
    1390-3-25
    نوشته ها
    118
    امتیاز
    1,470
    سطح
    21
    Points: 1,470, Level: 21
    Level completed: 70%, Points required for next Level: 30
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    1 year registered1000 Experience Points
    تشکرها
    270

    تشکرشده 270 در 103 پست

    Rep Power
    27
    Array

    RE: مبلغ مهریه چقدر باید باشه؟

    ايدين جان
    فكر نمي كنم هيچ يك از بچه هاي تالار با مهريه بالا موافق باشن
    هيچ كدوم هم ادم هاي بدبيني نيستند
    ولي بايد ادم يك درصد هم احتمال چيزهاي بد تو زندگي مثل طلاق را بده و به خاطر اون يك درصد يه راهكار ساده اي پيدا كنه
    فكر ميكنم اين كه ادم كم توقع باشه خوبه
    تو اين دوره زمونه با مهريه هزارتايي و بالاتر، اگه يكي بگه مهريه من 100 تا سكه باشه به نظرت راجع بهش خانواده خواستگار چي ميگن؟
    ميگن به به چه عروس كم توقعي،چه خانواده خوبي(فقط حرفشا نميگم ها كلا ميگم اين جوري دربارش فكر ميكنن)
    اگه هم مهريه يه شاخه گل باشه بازم همين طرز فكر درموردشون صادقه
    ولي پس بهتره ادم اوني كه دورانديشي بهتري را داره در نظر بگيره
    اگه انشا الله هيچ مشكلي هم پيش نيومد و به خوبي و خوشي زندگي كردند كه خوب بازم يه شاخه گل و 100تا سكه فرقي نداره(به قول معروف كي مهريه را داده كي گفته)
    هيچ دو نفري اول كار كه ازدواج ميكنن به طلاق اصلا فكر نميكنن و فكر ميكنن خوشبخت ترين زوج دنيا ميشن
    ولي خوب بالاخره زندگيه و مشكلاتش
    ادم بايد يه تصميم درست و عاقلانه بگيره
    من با مهريه كم موافقم ولي نه ديگه هيچي
    لباسها در آب کوتاه میشوند و برنج ها دراز. در درازای زندگی برنج باش و در پهنای آن، لباس.
    واگر عمق این پند را نفهمیدی, بدان که تنها نیستی!

  2. 2 کاربر از پست مفید mohsenn تشکرکرده اند .

    mohsenn (سه شنبه 14 تیر 90)

  3. #2
    عضو عادی

    آخرین بازدید
    جمعه 06 بهمن 91 [ 19:17]
    تاریخ عضویت
    1390-3-25
    نوشته ها
    118
    امتیاز
    1,470
    سطح
    21
    Points: 1,470, Level: 21
    Level completed: 70%, Points required for next Level: 30
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    1 year registered1000 Experience Points
    تشکرها
    270

    تشکرشده 270 در 103 پست

    Rep Power
    27
    Array

    RE: مبلغ مهریه چقدر باید باشه؟

    شب نم جان
    شما اگه فكر ميكني طرفت بي درايته اصلا اشتباه ميكني كه باهاش ازدواج كني،كه حالا بخوايد بشينديد درباره مهريه حرف بزني
    چون عملا ازدواج با يه فرد بي درايت يعني نابود كردن زندگي خودت و همينطور اون اقا
    درمورد پيش قسط و اين حرفا هم من فكر نمي كنم اينجوري كه شما گفتين باشهكه اگه مهريه 2000تا باشه پيش قسطش 100تا باشه ولي اگه 200تا بود پيش قسط بشه 10تا
    تا جايي كه من ديدم و شنيدم هم پيش قسط و هم هر قسط باتوجه به دارايي و توانايي پسر تعيين ميشه
    طرف اگه مهريه اش 2000تا باشه و هيچي نداشته باشه شما نميتوني پيش قسط ازش بگيري ولي اگه مهريه اش 200 تا باشه و 100ميليون پول تو حسابش باشه شما ميتوني100تا سكه را همون اول كار نقدا ازش بگيري شايد هم بيشتر
    پس اينا ربطي به تعداد سكه ها نداره بلكه به توانايي مالي مرد مربوط ميشه
    در مورد اين كه بعدا پولدار ميشن هم عرض كنم اگه شما باهاشون زندگي كنيد هنگام پولداري خوب شما هم از مزاياي اين پولداري بهره مند ميشيد همونطور كه اون استفاده ميكنه
    ولي اگه بخواي طلاق بگيري ازش مسلمه كه اقا نمياد بهتون پول بيشتري بده
    نگيد كه اره اين اشكال اقايون و همتون بي چشم و رو هستيد كه اگه خود شما هم جاي اقايون بوديد اين كار را نمي كرديد خيلي كم پيدا ميشن (چه مرد چه زن) كه حاضر بشن اين كار را بكنند
    اگه خدايي نكرده شما مجبور بشيد طلاق بگيريد و تو خونه شوهرتون كار كرده باشيد و پول زيادي جمع كرده باشيد، ميگيد به خودتون كه من تو خونه اين اقا بود كه تونستم پولاما جمع كنم اين اقا با كمك هاش به من و اين كه قر نزد كه بايد ظهر تو خونه باشي شب تو خونه باشي غذاي خونه گي برا من بپزي، باعث شد من بتونم كار كنم و پيشرفت كنم و پول جمع كنم، پس حالا كمي از اين پولا به ايشون بدم
    من فكر نمي كنم بگيد(البته توقع هم ندارم كه اين كار را بكنيد)
    پس فكر ميكنم شما هم نبايد توقع داشته باشيد اقايي كه حالا وضعش خوب شده و در شرف طلاق هست بياد مهريه خانمش را بالا ببره و بيشتر پرداخت كنه

    شب نم جان
    البته ببخشيد كه هي گفتم شما طلاق بگيريد ،شما....وغيره ها
    چون پست قبلي را شما زديد شما مخاطب من ميشديد
    اميدوارم شما يه زندگي خيلي خوب و خوش كنار همسرتون داشته باشيد و هيچ وقت مشكلي پيش نياد كه بخواهيد اصلا به مهريه فكر هم بكنيد
    لباسها در آب کوتاه میشوند و برنج ها دراز. در درازای زندگی برنج باش و در پهنای آن، لباس.
    واگر عمق این پند را نفهمیدی, بدان که تنها نیستی!

  4. 2 کاربر از پست مفید mohsenn تشکرکرده اند .

    mohsenn (سه شنبه 14 تیر 90)

  5. #3
    عضو همراه

    آخرین بازدید
    یکشنبه 17 اسفند 93 [ 14:25]
    تاریخ عضویت
    1390-3-29
    نوشته ها
    1,107
    امتیاز
    8,928
    سطح
    63
    Points: 8,928, Level: 63
    Level completed: 60%, Points required for next Level: 122
    Overall activity: 33.0%
    دستاوردها:
    Veteran5000 Experience Points
    تشکرها
    2,038

    تشکرشده 2,035 در 738 پست

    Rep Power
    128
    Array

    RE: مبلغ مهریه چقدر باید باشه؟

    سلام سارا جون
    خوبي عزيزم
    به نظرمن مهريه اصلا نبايد كم باشه اين را دارم خواهرانه بهت مي گم
    ببين سارا نظر من اينه كه وقتي آدم با يك نفر ازدواج مي كنه در واقع داره نيمي از سرنوشت و آينده اش را در اختيار فرد ديگري قرار مي ده و اون فرد هم داره مسوليت نيمي از سرنوشت اون فرد را قبول مي كنه
    براي اين امر (نيمي از سرنوشت و آينده) حتما بايد پشتوانه اي تعيين كرد و اون مهريه است.

    خبريه خوشگل خانم؟

  6. کاربر روبرو از پست مفید ليلا موفق تشکرکرده است .

    ليلا موفق (سه شنبه 14 تیر 90)

  7. #4
    عضو کوشا آغازکننده

    آخرین بازدید
    چهارشنبه 28 خرداد 93 [ 10:43]
    تاریخ عضویت
    1390-2-12
    نوشته ها
    234
    امتیاز
    3,908
    سطح
    39
    Points: 3,908, Level: 39
    Level completed: 72%, Points required for next Level: 42
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Tagger Second Class1000 Experience PointsVeteran
    تشکرها
    341

    تشکرشده 352 در 169 پست

    Rep Power
    39
    Array

    RE: مبلغ مهریه چقدر باید باشه؟

    راستش لیلا جان من وخواهرم هم زمان داریم ازدواج میکنم (البته اگر خدا بخواد فعلا خواستگاریه )ما هم اولین نوه های فامیلیم که داریم ازدواج میکنیم برای همین چندوقته فکرمو مشغول کرده بود که دوستان نظرات خیلی کامل وجامعی دادن

  8. #5
    عضو همراه

    آخرین بازدید
    یکشنبه 17 اسفند 93 [ 14:25]
    تاریخ عضویت
    1390-3-29
    نوشته ها
    1,107
    امتیاز
    8,928
    سطح
    63
    Points: 8,928, Level: 63
    Level completed: 60%, Points required for next Level: 122
    Overall activity: 33.0%
    دستاوردها:
    Veteran5000 Experience Points
    تشکرها
    2,038

    تشکرشده 2,035 در 738 پست

    Rep Power
    128
    Array

    RE: مبلغ مهریه چقدر باید باشه؟

    اي جان
    برات آرزوي عاقبت بخيري مي كنم
    سارا جان مساله مهريه را جدي بگير حداقل 400 يا 500 سكه بهار آزادي اين را خواهرانه ميگم

  9. کاربر روبرو از پست مفید ليلا موفق تشکرکرده است .

    ليلا موفق (سه شنبه 14 تیر 90)

  10. #6
    عضو کوشا آغازکننده

    آخرین بازدید
    چهارشنبه 28 خرداد 93 [ 10:43]
    تاریخ عضویت
    1390-2-12
    نوشته ها
    234
    امتیاز
    3,908
    سطح
    39
    Points: 3,908, Level: 39
    Level completed: 72%, Points required for next Level: 42
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Tagger Second Class1000 Experience PointsVeteran
    تشکرها
    341

    تشکرشده 352 در 169 پست

    Rep Power
    39
    Array

    RE: مبلغ مهریه چقدر باید باشه؟

    چشم
    راستش پدرم میگه500تا ولی خواهر شوهرم ( ) البته خواهر داماد زود پسر خاله شدم پارسال ازدواج کرده 300سکه بوده بابای داماد میگن که ما خودمون برای دخترمون مهریه بالا ننداختیم 500زیاده پسرم وقتی نمیتونه بده
    ولی خوب خانواده من با خانواده داماد اونا اززمین تا آسمون فرق میکنه من نسبت به داماد هم خیلی بالاترم ولی چون پسرخوبیه هم خودش هم پدرومادرش ته دلم راضیه بابا ومامانم هم غیر ازاینکه سطحشون پاینتره دیگه مشکلی باهاشون ندارن هنوز توافق نکردیم
    خانواده خواستگارخواهرم که نگو اصفهانین(شرمنده توهین نباشه به اصفهانیای عزیز)میخوان حرف خودشون باشه جهاز کامل میخوان ولی میخوان با 300 تامهریه رو جمع کنن خواهر

  11. #7
    عضو همراه

    آخرین بازدید
    یکشنبه 17 اسفند 93 [ 14:25]
    تاریخ عضویت
    1390-3-29
    نوشته ها
    1,107
    امتیاز
    8,928
    سطح
    63
    Points: 8,928, Level: 63
    Level completed: 60%, Points required for next Level: 122
    Overall activity: 33.0%
    دستاوردها:
    Veteran5000 Experience Points
    تشکرها
    2,038

    تشکرشده 2,035 در 738 پست

    Rep Power
    128
    Array

    RE: مبلغ مهریه چقدر باید باشه؟

    سارا جان همون حرف پدر عزيزت درسته بذار اونا خودشون بلدند چيكار كنند
    نگذار تو را نه با خواهرت و نه با خواهر شوهرت از همين حالا مقايسه كنند از همين حالا جلوش را بگير
    خودت هم اين كار را نكن تو يك آدم مستقلي با شخصيت و خواسته هاي متفاوت كه نبايد با ديگران مقايسه بشي

    اصفهانيا جهاز كامل مي دهند ولي مهريه ام ملك مي اندازند پشت قباله
    به خواهرت بگو از همين اول سنگ هاش را با اين اصفهانيا وابكنه وگرنه بعدا مشكل دار مي شه (آخه خيلي پرتوقع اند البته يك طرفه) بگو بهشون بگه يا همه چيز به رسم تهران يا همه چيز به رسم اصفهان نه اينكه هر چيز به نفعشونه به رسم اصفهان و هر چي به ضررشونه به رسم تهران

  12. 2 کاربر از پست مفید ليلا موفق تشکرکرده اند .

    ليلا موفق (سه شنبه 14 تیر 90)

  13. #8
    عضو کوشا آغازکننده

    آخرین بازدید
    چهارشنبه 28 خرداد 93 [ 10:43]
    تاریخ عضویت
    1390-2-12
    نوشته ها
    234
    امتیاز
    3,908
    سطح
    39
    Points: 3,908, Level: 39
    Level completed: 72%, Points required for next Level: 42
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Tagger Second Class1000 Experience PointsVeteran
    تشکرها
    341

    تشکرشده 352 در 169 پست

    Rep Power
    39
    Array

    RE: مبلغ مهریه چقدر باید باشه؟

    البته شاید این تاپیک جای مناسبی برای گفتنش نباشه ولی خواهر نمیدونی ازحالا این هرچی به نفعشون رسمه هرچی ضررشون که رسم نیست
    ان شالله همه جوونا خوشبخت باشن چشم منم به حرف بابام گوش میدم
    مرسی از راهنمائیهای خواهرانت که مطمئنم به زودی خیلی بهشون احتیاج دارم

  14. کاربر روبرو از پست مفید سارابختیاری تشکرکرده است .

    سارابختیاری (سه شنبه 14 تیر 90)

  15. #9
    عضو عادی

    آخرین بازدید
    جمعه 06 بهمن 91 [ 19:17]
    تاریخ عضویت
    1390-3-25
    نوشته ها
    118
    امتیاز
    1,470
    سطح
    21
    Points: 1,470, Level: 21
    Level completed: 70%, Points required for next Level: 30
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    1 year registered1000 Experience Points
    تشکرها
    270

    تشکرشده 270 در 103 پست

    Rep Power
    27
    Array

    RE: مبلغ مهریه چقدر باید باشه؟

    ايدين جان منم با جواب شما به سارا خانم كاملا موافقم
    نصف دارايي هاي مشترك زن و شوهر خيلي ايده ي خوبيه
    ولي به نظرم با توجه به وضعيت فعلي كشور ما و اين كه از طرف افراد مذهبي كه حاضر نيستن قبول كنن دوره زمانه فرق كرده و بعضي چيزها بايد تغيير كنه،فكر نمي كنم فعلا قابل اجرا باشه

    سارا خانم،ليلا جان
    قاطي ميكنم ها
    هرچي دلتون ميخواد به ما اصفهاني ها گفتين ها يعني چي؟دههههههههههههه


    ولي شوخي كردم هر چي ميخوايند بگيند از نظر من اشكالي نداره اگه كمك هم خواستين بگين تا خودم هم بيام كمكتون
    لباسها در آب کوتاه میشوند و برنج ها دراز. در درازای زندگی برنج باش و در پهنای آن، لباس.
    واگر عمق این پند را نفهمیدی, بدان که تنها نیستی!

  16. 2 کاربر از پست مفید mohsenn تشکرکرده اند .

    mohsenn (پنجشنبه 16 تیر 90)

  17. #10
    عضو کوشا

    آخرین بازدید
    جمعه 15 بهمن 00 [ 15:35]
    تاریخ عضویت
    1390-1-26
    نوشته ها
    367
    امتیاز
    10,548
    سطح
    68
    Points: 10,548, Level: 68
    Level completed: 25%, Points required for next Level: 302
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Veteran10000 Experience Points
    تشکرها
    811

    تشکرشده 815 در 286 پست

    Rep Power
    52
    Array

    RE: مبلغ مهریه چقدر باید باشه؟

    اجرایی هست
    قانونی هم هست
    اتفاقا به نظر من در این روش هم شرع خدا تحریف نمیشه( بخاطر تعبیر غلط از مهریه! مهریه وسیله ای برای پاسخ گویی به چشم تو هم چشمی ما ادم ها نیست. مهریه هدیه ای هست که مرد باید اون رو به زن هدیه بده. از بزرگان دینی هم شنیدیم که مهریه یک شاخه گل باید باشه، یک جلد کلام الله... با ارزش ترین چیز هایی که خدا افریده... هدیه از این بزرگتر... متاسفانه مهریه بالا با تجمل گرایی ، دنیا دوستی ارتباط مستقیم داره)

    و اما امام صادق می فذمایند: مردی مهریه ای که توان پرداخت ان را نداره ، قبول کنه ، به منزله زنا هست... حرف این بزرگوار دلیل بر صحت استدلال من هست و هزاران دلیل منطقی دیگه...

    حال اگر ما ادم های این دوره نمی تونیم به هم اعتماد کنیم نباید مهریه رو دستاویز خواسته های خودمون کنیم. بهتره قانونی عمل کنیم. نصف دارایی بهترین کار هست...
    دوستانی هم هستند که به این شیوه ازدواج می کنند ، در کشور خودمان
    پس این مورد شدنی هست
    ولی باید فرهنگ سازی بشه
    باید مردم دیدشان را باز کنند
    بهترین کار شروع ان در زندگی های شخصی خودمان هست
    یا علی

  18. 2 کاربر از پست مفید eng.aydin تشکرکرده اند .

    eng.aydin (پنجشنبه 16 تیر 90)


 
صفحه 8 از 11 نخستنخست 1234567891011 آخرینآخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

علاقه مندی ها (Bookmarks)

علاقه مندی ها (Bookmarks)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5
Copyright © 1405 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.
طراحی ، تبدبل ، پشتیبانی شده توسط انجمنهای تخصصی و آموزشی ویبولتین فارسی
تاریخ این انجمن توسط مصطفی نکویی شمسی شده است.
Forum Modifications By Marco Mamdouh
اکنون ساعت 02:43 برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +4 می باشد.