محسن عزیز
ما به اصفهانیهای عزیز خدائی نکرده جسارت نکردیم(قراره باهاشون فامیل بشیم دیگه) ولی خوب قبول کنین یه کم شما سخت میگیرین
![]()
تشکرشده 352 در 169 پست
محسن عزیز
ما به اصفهانیهای عزیز خدائی نکرده جسارت نکردیم(قراره باهاشون فامیل بشیم دیگه) ولی خوب قبول کنین یه کم شما سخت میگیرین
![]()
سارابختیاری (پنجشنبه 16 تیر 90)
تشکرشده 270 در 103 پست
سارا جان من كه سخت گير نيستم
ولي اره قبول دارم اصفهاني ها عادت دارن كه مو را از ماست بكشن بيرون
ولي غصه نخور هر كاري كه بكني اخرش اونا ايراد خودشونا پيدا ميكنن
پس راحت باش و خودتا برا ايرادات اماده كن![]()
لباسها در آب کوتاه میشوند و برنج ها دراز. در درازای زندگی برنج باش و در پهنای آن، لباس.
واگر عمق این پند را نفهمیدی, بدان که تنها نیستی!
mohsenn (پنجشنبه 16 تیر 90)
تشکرشده 36 در 21 پست
سلام خان بختیاری
من فکر میکنم که به شما خیلی بدهکارم
باید بگم مهریه تا موقعی که همه چی روبراهه هیچ ارزشی نداره ( شاید فقط از نظر روانی جهت پشتوانه و دلگرمی زن ) ، وقتی که اوضاء از حالت عادی خارج میشه اگه شما حاضر به ادامه زندگی نباشید که مطمعننا بازم مهریه ارزشی نداره ( با هر مبلغی ) ، اگه شوهر مایل به ادامه زندگی نباشه اونموقست که شما میتونید روی مهریه بعنوان رفع نیاز مالی خودتون حساب کنید . حتی میتونید با از دست دادن عشق و زنگی تون دیگه براتون مهم نباشه و اونو ببخشید . پس همه اینا بستگی به روحیه شما و وضعیت مالی و میزان استقلال مالی شما در آینده داره .
با همه این تفاسیر من به خواهر خودم این پیشنهادو میدم که با در نظر گرفتن موارد بالا یه چیزی که نه بالا باشه و نه پایین در نظر بگیرید . پیشاپیش براتون آرزوی موفقیت میکنم .
nima2 (پنجشنبه 16 تیر 90)
تشکرشده 352 در 169 پست
مرسی داداش نیما
ما اینجا همه تو تالار به راهنمائی ودلگرمی وهمدردی هم نیاز داریم ممنون
ما مجردا که اول راهیم بزار زندگی متاهلی شروع کنیم هی ازت سوال میکنیم
ولی تو این مدت که این تاپیک بازبوده خیلی نظرات خوب داده شده و شنیده شده خصوصاآیدین عزیز
که با کلیات حرفاش واقعا موافقم ولی عقل وشرایط الان حکم میکنه با نظر شما وفرهنگ عزیز بیشتر موافق باشم که مهریه باید یه حد متعادل باشه که اونم باز به فرهنگ سطح مادیات خانواده بستگی داره ولی اون چیزی که واقعا دلم میخواد اینه که نظر آیدین عزیز اجرا بشه(البته شایدماجوونای الان باید شروع کنیم به فرهنگ سازی این قضیه)
تشکرشده 37 در 22 پست
سارا جان امیدوارم ازدواج خوبی داشته باشید.
من سالها اصفهان زندگی کردم و دوستا اصفهانی زیادی دارم. به اصفهانیها برنخوره اما اونا واقعا زرنگند طوری که من میگم فقط عروس اصفهانی از پس مادرشوهر اصفهانی(به قول خودشون خارسو) برمیاد. طبق تجربه من تو اصفهان رسم اینه که حتی تو جهیزیه از کپسول گاز (که باید پر یاشه و گرنه طعنه به عروس میزنن،باتوجه به وجود گازشهری) نمیگزرن اما مهریه هم خیلی بالاست،کمترین مهریه بین دوستا من: 1دانگ از خانه پدر داماد، 3دانگ خانه خود داماد، 1دانگ باغ پدر داماد، 770 سکه و نصف دارایی ها.(من یکی که واقعا مخم سوت کشید) اگه قراره رسمی اجرا شه پس همه رسمها اجرا شه.
[quote=DR_BINGO]
نوشته اصلی توسط DR_BINGO
دکتر بینگو عزیز جواب من به این سوال شما اینه که من دوست دارم برا زندگیم بجنگم با تمام توانم . اگه مشکلی تو زندگیم پیش بیاد که زندگیم رو داره به نابودی میکشه میخام بجنگم و تلاش در حل مشکل کنم نه همسرم مهرمو بده و زود طلاق و هیچ فرصتی به من داده نشه که بخوام تصمیمی بگیرم که آیا این زندگی رو میخام یا نه، در اصل با مهریه کم حق انتخاب کامل از من گرفته میشه.
ترجیح میدم همسرم مدتی نقش بازی کنه تا بتونیم بعد از آرام شدن دعواها تصمیمی برای جدایی بگیریم نه در اوج ناراحتی و دعوا. من با توجه به روحیه خودم میگم که اگه روزی از زندگیم ناامید بشم و مطمئن شم که همه جور تلاشی برای بهبود رابطه کردم اما فایده نداشت و عشق کامل از بین رفته مهرم رو حلال میکنم و طلاق.
در حقیقت من مهریه رو مثل ی طلاق توافقی میدونم جایی که هردو به طلاق راضی باشند اونقدر که لازمه به زن برا ادامه زندگیش داده میشه و باقی بخشیده میشه. اما اگه یکی از 2طرف ناراضی باشه مهریه فقط بهانه ای برای عقب افتادن جریان طلاق میشه. البته این دیدگاه منه.
حالا من ی سوال دارم که دوست دارم دیدگاه دوستان رو در این زمینه بدونم. وقتی پسری با دیدگاه مهریه 14 سکه، دختری رو خوب بشناسه و همه جوره اونو قبول داره و مطمئنه که مادیات برای دختر کمترین اهمیت رو داره، حالا بنابه هر دلیل (که دلایل مهریه بالا زیاد گفته شده) دختر یه مهریه متوسط نه بالا (500 سکه) رو بگه، پسر بهتره قبول کنه یا ازدواج رو بیخیال شه؟و اگر پسر ازدواج رو بیخیال شد چه فکری میشه درباره این کارش کرد؟نمیشه گفت آدم یک دنده ای که از همه خوبیهای دختر بخاطر مهریه و عقاید سرسختانش گذشته؟
![]()
نازنین:) (شنبه 18 تیر 90)
تشکرشده 815 در 286 پست
جواب شما کاملا روشنه خانم نازنین
فقط یه لطفی بکنید پست هارا کامل بخونید ! من خودم یه عادت دارم وقتی میخوام در تاپیکی نظری بدم میشینم تمام پست های اون رو میخونم تا خدایی نکرده رو اعصاب و روان بحث کنندگان رژه نرم!! D:
البته شوخی کردم ... منظورم این هست که به سوال شما بصورت غیر مستقیم جواب داده شده
ازدواج مسئولیت پذیری هست و این با قبول مهریه ای که توان پرداخت اون وجود نداره منافات داره!
eng.aydin (شنبه 18 تیر 90)
تشکرشده 37 در 22 پست
آیدین عزیز از جوابتون ممنون. اما من تمام پست ها رو کامل حتی 2بار خوندم .به این تاپیک اومدم چون این مسئله دغدغه شدید این روزهای من شده.هدفم از پرسیدن مستقیم این سوال داستان دوستم بود که جوابی که قانعم کنه تو پستا براش پیدا نکردم. دوستم با خاستگارش که 1سال همدیگه رو میشناختن و هیچ مشکلی نداشتند، درآستانه نامزدی بودند، پدر پسر مهریه 500 سکه را پیشنهاد داد که خانواده دختر قبول کردند، اما خود پسر این مهرو قبول نکرد. پسری که ادعای عشق میکرد براحتی نامزدی رو سر مهر بهم زد. دختر شکه شد و آشفته موند بین خانوادش که میگن پسر برا تو ارزشی قائل نیست وگرنه اینجور نمیکرد و پسر که حاضر نبود کوتاه بیاد و کمکی به این دختر پریشان کنه. آیا تو این مورد عشق ارزش نداشت که پسر کوتاه بیاد؟ تغییر عقیده پدر و مادری که سنی ازشون گذشته براحتی امکان پذیر نیست آیا فرهنگ سازی ارزش این همه عذاب رو که این دو جوون تحمل کردند داشت و جدایی به این سختی داشتند؟(من به چشم خودم اشکهای اون پسر رو به خاطر دختر دیدم و میگفت بهتر از او محاله پیدا کنم اما باز ذهنه حسابگرش نامزدی رو بهم زد)نوشته اصلی توسط eng.aydin
البته نمیدونم شاید چون این قضیه بدجور آشفتم کرده، قدرت قضاوت درست رو در این مورد ندارم.
نازنین:) (یکشنبه 19 تیر 90)
تشکرشده 352 در 169 پست
نازنین عزیزمرسی ازراهنمائیت
راستش خواهرم قراره بره اصفهان وواقعا ازحالازرنگ بازیهاشون رو درآوردن![]()
ممنون ازهمه دوستان عزیز که تو این تاپیک نظر دادن خصوصا آیدین عزیز
من به این نتیجه رسیدم که مهریه باتجمل گرائی پیش میره هرچه تو جامعه ما تجمل گرائی بالا میره مبلغ مهریه هم بالا میره چشم وهم چشمی هم دوست تجمل گرائی
آیا به نظرتون اگه بخوایم کاری بکنیم که این فرهنگ اشتباه اصلا ح بشه باید چکارکنیم فقط کافیه مثلا من مهریه رو پائین تعیین کنم یا به قول آیدین عزیز شرایط ضمن عقد رو جایگزین کنیم؟یا ...
سارابختیاری (شنبه 18 تیر 90)
تشکرشده 36 در 21 پست
سلام مجدد به خانم بختیاری
این خوبه که شما و خیلی دیگه از دوستان در مورد مهریه اطلاعات خوبی نصیبتون شد ، روند رشد میزان مهریه تو جامعه ما مسیر خودشو طی میکنه تا وقتیکه در سطح کلی و با یه پشتکار جدی از طرف مسئولین جامعه ( دولتی و مذهبی ) فرهنگ سازی بشه ، یعنی با یک نف یا چند نفر این فرهنگ تغییری نمیکنه . شما هم سعی کنید با توجه به روحیات و شرایط مالی و مادی و میزان شناختتون از اون خانواده در حد معمول و بینابین تعیین کنید تا بتونین از این مسئله عبور کنین و به مراحل بعدی کارتون فکر کنید . بازم براتون آرزوی موفقیت میکنم
nima2 (شنبه 18 تیر 90)
تشکرشده 270 در 103 پست
من سالها اصفهان زندگی کردم و دوستا اصفهانی زیادی دارم. به اصفهانیها برنخوره اما اونا واقعا زرنگند طوری که من میگم فقط عروس اصفهانی از پس مادرشوهر اصفهانی(به قول خودشون خارسو) برمیاد. طبق تجربه من تو اصفهان رسم اینه که حتی تو جهیزیه از کپسول گاز (که باید پر یاشه و گرنه طعنه به عروس میزنن،باتوجه به وجود گازشهری) نمیگزرن اما مهریه هم خیلی بالاست،کمترین مهریه بین دوستا من: 1دانگ از خانه پدر داماد، 3دانگ خانه خود داماد، 1دانگ باغ پدر داماد، 770 سکه و نصف دارایی ها.(من یکی که واقعا مخم سوت کشید) اگه قراره رسمی اجرا شه پس همه رسمها اجرا شه.
نازنين جان ،شما كجاي اصفهان زندگي ميكرديد؟
1دانگ خانه پدر داماد؟؟؟ اره خونه تو اصفهان مهر ميكنن ولي به خدا من يكي خونه پدر داماد را نديديم
1دانگ باغ پدر داماد؟مگه همه دامادها باباشون باغ داره؟اصلا مگه چند درصد مردم اصفهان باغ دارن؟
در مورد نصف دارايي ها هم چيزي نگم بهتره،چون تو اصفهان كه هيچي من تا حالا تو كل ايران هم نه ديدم نه شنيدم كه نصف دارايي را مهر كنن
فكر كنم شما زيادي بالا شهر رفتيد كه اين چيزا را ديديد
اين وسط هاي شهر كه از اين خبرا نيست
لباسها در آب کوتاه میشوند و برنج ها دراز. در درازای زندگی برنج باش و در پهنای آن، لباس.
واگر عمق این پند را نفهمیدی, بدان که تنها نیستی!
mohsenn (جمعه 30 دی 90)
در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)
علاقه مندی ها (Bookmarks)